نگرانی هنرمندان از هوش مصنوعی و کپی کردن آثار هنری

استفاده از هوش مصنوعی مولد که می تواند آثار هنری تولید کند باعث نگرانی هنرمندان شده است. این هوش مصنوعی در ژاپن و کره جنوبی علاقمندان به سبک مانهوا و انیمه را بشدت عصبانی کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چند هفته پیش یک هنرمند کره ای که در سبک نوآورانه […]

استفاده از هوش مصنوعی مولد که می تواند آثار هنری تولید کند باعث نگرانی هنرمندان شده است. این هوش مصنوعی در ژاپن و کره جنوبی علاقمندان به سبک مانهوا و انیمه را بشدت عصبانی کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چند هفته پیش یک هنرمند کره ای که در سبک نوآورانه مانهوا بسیار معروف بود، درگذشت. پس از مرگ وی، یک فرد فرانسوی با نام مستعار 5you از یک مدل هوش مصنوعی کمک گرفت تا بتواند طرح های این هنرمند کره ای را به آن آموزش دهد. پس از ابن مار، هر کاربری می توانست با کمک این هوش مصنوعی یک اثر هنری به سبک مانهوا ایجاد کند.

آثار ایجاد شده توسط هوش مصنوعی شباهت زیادی به آثار کیم جونگ گی، هنرمند متوفی داشت. برخلاف تصور 5you استفاده از هوش مصنوعی با واکنش علینقی از سوی طرفداران این هنرمند همراه شد. در حالیکه 5you قصد داشت تنها از این روش یاد وی را گرامی بدارد. افراد بسیاری اقدام وی را نوعی تقلید از سبک هنری وی دانستند. حتی برخی از آنها نیز 5you را به نوعی سارق سبک کیم جونگ گی به حساب آوردند. در حالیکه پی تنها به دنبال ادای احترام بود.

حتی برخی علاقمندان به جونگ گی او را به مرگ تهدید کردند و باعث شدند 5you هرگز نخواهد نام اصلی خود را فاش کند. با ایجاد هوش مصنوعی به این سبک دیگر مالیت آثار هنری از بین می رود. همین موضوع باعث نگرانی هنرمندان شده است زیرا ممکن است درآمد آنها از بین برود. از نمونه هوش مصنوعی که قادر به خلق تصاویر است می توان به Stable Diffusion اشاره کرد که همانند DALL-E می تواند هر سبک هنری را ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال