تولید آسپرین در گیاهان برای مقاوم سازی محصولات کشاورزی توسط دانشمند ایرانی

یک دانشمند ایرانی به نام کتایون دهش با همکاری دو دانشمند دیگر در دانشگاه کالیفرنیا ریورساید روش جدیدی را برای تولید آسپرین در گیاهان ابداع کردند. می توان از این روش می توان برای مقاوم سازی گیاهان و محصولات کشاورزی استفاده کرد تا آنها بتوانند در برابر تغییرات آب و هوایی جان سالم به در […]

یک دانشمند ایرانی به نام کتایون دهش با همکاری دو دانشمند دیگر در دانشگاه کالیفرنیا ریورساید روش جدیدی را برای تولید آسپرین در گیاهان ابداع کردند. می توان از این روش می توان برای مقاوم سازی گیاهان و محصولات کشاورزی استفاده کرد تا آنها بتوانند در برابر تغییرات آب و هوایی جان سالم به در ببرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمند ایرانی کتایون دهش دانشمند بیولوژی گیاهی با هدف مقابله با تغییرات آب و هوایی آسپرین گیاهی تولید کرده است. این روش همان تولید سالیسیلیک اسید توسط گیاهان است که به روشی کاملاً جدید انجام می گیرد. گیاهان نیز همانند انسان ها می توانند دارو مصرف کنند که در مواقع فشار و استرس به آنها کمک خواهد کرد. ترکیب آلی سالیسیلیک اسید در حاالت طبیعی در مواردی مانند خشکسالی و گرما توسط گیاهان تولید می شود.

 اکنون مطالعه جدید نشان می‌دهد می‌توان از این فرآیند برای کمک به محصولات در زمان افزایش دمای جهانی نیز استفاده کرد. به طور طبیعی سالیسیلیک اسید در همه گیاهان وجود دارد و به نوعی تشکیل دهنده آسپرین است. محققان روش بهتری را برای تولید سالیسیلیک اسید ایجاد کردند که در آن گیاهان تولید آن را انجام خواهند داد.

برای ایجاد روش تولید بهتر سالیسیلیک اسید و شرایطی که گیاهان خود این کار را انجام دهند نیاز است تا آنها را به سمت مواد شیمیایی به نام گونه‌های فعال اکسیژن هدایت کرد که توسط گیاهان و یا دیگر موجودات زنده در اثر استرس محیطی تولید میشود.

جین ژنگ وانگ از دانشگاه کالیفرنیا در مورد این روش می گوید: گونه های اکسیژن فعال به صورت اضطراری تولید هورمون های محافظتی مانند سالیسیلیک اسید را امکان پذیر می کنند. کتایون دهش به عنوان محقق ارشد مطالعه می گوید: سالیسیلیک اسید در گیاهان می تواند به آنها کمک کند تا در برابر استرس هایی مانند تغییرات آب و هوایی مقاومت بیشتری داشته باشند. از طرفی افزایش توانایی گیاهان در تولید این ماده نیز به نوعی رفع مشکل تاثیر تغییرات آب و هوایی و گامی رو به جلو محسوب می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال