واگذاری پتنت های سامسونگ به هواوی در ایالات متحده

گزارشی اخیرا منتشر شده است که نشان می دهد سامسونگ در ماه گذشته ۹۸ پتنت ثبت شده خود در ایالات متحده را به هواوی واگذار کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش های اخیر نشان می دهد سامسونگ تعدادی از پتنت های خود که در ایالات متحده ثبت شده است به هواوی […]

گزارشی اخیرا منتشر شده است که نشان می دهد سامسونگ در ماه گذشته ۹۸ پتنت ثبت شده خود در ایالات متحده را به هواوی واگذار کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گزارش های اخیر نشان می دهد سامسونگ تعدادی از پتنت های خود که در ایالات متحده ثبت شده است به هواوی واگذار کرد و به نظر می رسد این موضوع به قرارداد ثبت شده بین دو شرکت مربوط می شود. پیش از این نیز هواوی فناوریهای مربوط به اینترنت 5G خود را به سامسونگ واگذار کرده بود.

در حال حاضر هواوی به دلیل تحریمات اعمال شده از طرف ایالات متحده تنها قادر به فروش گوشی‌های هوشمند خود در چین و اروپا است.

در این گزارش آمده است سامسونگ حدود ۹۸ پتنت را به شرکت چینی هواوی انتقال داده است. سامسونگ در سال ۲۰۱۹ نیز در اقدامی مشابه تعداد ۸۱ پتنت را به هواوی منتقل کرده بود. این موضوع به قرارداد مجوز متقابل مربوط است که چند سال پیش توسط شرکت ها و با هدف پایان دادن به مباحث مربوط به پتنت ها امضا شده بود.

پتنت های سامسونگ که به هواوی منتقل شده است شامل دوربین گوشی های هوشمند، فناوری های مربوط به نمایشگر، ارتباطات راه دور و همچنین شارژر می باشد.

هواوی تلاش دارد تا از طریق معاملات مجوز پتنت درآمد خود را افزایش دهد. به همین دلیل این شرکت علاوه‌ بر سامسونگ با ۱۹ شرکت دیگر همانند اوپو قراردادی بدین منظور امضا کرده است. هنوز مشخص نیست این قراردادها چه نفعی میتواند برای هواوی داشته باشد. ممکن است این شرکت از انتقال پتنت برای تهیه محصولات سخت افزاری و به نوعی دور زدن تحریم‌ها استفاده کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال