سیارک بنو می توانست فضاپیمای ناسا را در خود غرق کند

با وجودی که فضاپیمای ناسا از دو سال پیش تاکنون روی سیارک بنو قرار گرفته و توانسته نمونه ای از سنگ و خاک آن را جمع آوری کند اکنون مشخص شد این ماموریت بسیار سخت بوده و ممکن بود سیارک بنو این فضاپیما را در خود غرق کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

با وجودی که فضاپیمای ناسا از دو سال پیش تاکنون روی سیارک بنو قرار گرفته و توانسته نمونه ای از سنگ و خاک آن را جمع آوری کند اکنون مشخص شد این ماموریت بسیار سخت بوده و ممکن بود سیارک بنو این فضاپیما را در خود غرق کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پیش از این دانشمندان با تست های آزمایشگاهی تصور می‌کردند فضاپیمای اسیریس-رکس (OSIRIS-REx) در نمونه‌برداری خود در این ماموریت نمی‌تواند اثر خاصی روی سیارک بنو بر جای بگذارد. اما پس از تهیه تصاویر از این سیارک مشخص شد این فضاپیما توانسته یک دهانه هشت متری روی آن ایجاد کند. تا حدی که ناسا مجدداً اسیریس-رکسد را در ماه آوریل ۲۰۲۱ به سمت بنو فرستاد. بررسی‌های مجدد نیز نشان داد به دلیل مقاومت بسیار کم سطحی سیارک در برابر فشار قدم گذاشتن روی آن همانند قدم گذاشتن روی یک استخر توپ های پلاستیکی است.

 در شبیه سازی های کامپیوتری که با استفاده از داده های دریافتی از روی سطح بنو انجام شد دانشمندان انسجام سطح آن را بسیار پایین می دانند. به طوری که اگر اسیریس-رکس با سرعت پیشران های خود را روشن نکرده بود ممکن بود در این سیاره دفن شود. ران بالوز از تیم اسیریس-رکس و آزمایشگاه فیزیک جان هاپکینز در مریلند میگوید: حتی با وجود روشن شدن پیشران ها برای خارج شدن از سطح این سیاره هنوز در حال پایین رفتن بودیم. این در حالی است که یافته های مربوط به این سیاره از روی زمین بسیار متفاوت بود و تصور می شد این سیارک دارای سطح بسیار سخت است. بدین ترتیب ممکن است دیگر دانسته های ما درباره دیگر سیارک ها و خطراتی که ممکن است ایجاد کنند نیز متفاوت باشد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال