انحراف سیارک از مدار زمین توسط ناسا و سازمان فضایی اروپا

خارج کردن سیارکی کوچک از مدار اصلی آن، برنامه جدید ناسا است که سازمان فضایی اروپا نیز در این زمینه همکاری های لازم را انجام می دهد. خبر این ماموریت مشترک از سوی اسکای نیوز منتشر شده است و قرار است تا این انحراف از مدار به وسیله یک فضاپیما صورت گیرد. در این راستا […]

خارج کردن سیارکی کوچک از مدار اصلی آن، برنامه جدید ناسا است که سازمان فضایی اروپا نیز در این زمینه همکاری های لازم را انجام می دهد. خبر این ماموریت مشترک از سوی اسکای نیوز منتشر شده است و قرار است تا این انحراف از مدار به وسیله یک فضاپیما صورت گیرد. در این راستا ملاقاتی در شهر رم طی چند روز آینده صورت می گیرد تا مسائل مورد بررسی قرار گیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، سیارک دوتایی«دیدیموس ۶۵۸۰۳» (۶۵۸۰۳ Didymos)، شامل یک سیارک بزرگ تر با عرض 780 متر و سیارک کوچکتر با عرض ۱۶۰ متر است. هدف از این طرح برخورد با سیارک کوچک تر است که به دور سیارک بزرگ تر می چرخد. قرار است تا فضاپیمای DART توسط ناسا این ماموریت را بر عهده گرفته و با برخورد با این سیارک، آن را از مدار اصلی خود خارج کند. همچنین ماهواره کیوب ست ایتالیایی به نام  LICIACube نیز این برخورد را ضبط کرده و برای پژوهشگران مخابره می کند.

زمانبندی های صورت گرفته جهت این طرح بدین گونه طراحی شده است که فضاپیمای DART،در تابستان ۲۰۲۱ میلادی با سرعت ۱۴ هزار و ۷۶۴ مایل برساعت با سیارک مذکور برخورد می کند و سه سال پس از آن جهت ارزیابی این برخورد، سازمان فضایی اروپا کاوشگر Hera را در اکتبر ۲۰۲۴ میلادی به آسمان می فرستد. این ارزیابی سیارک هدف ممکن است تا دو سال طول بکشد اما به طور کلی به دلیل آنکه سرعت این سیارک ها کم است امکان بر خورد آن ها با زمین به این زودی ها نمی باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال