محققان می گویند سیارک ریوگو غنی از مواد آلی است

محققان با بررسی نمونه های سیارک ریوگو اعلام کردن این سیارک غنی از مولکول های آلی است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نمونه هایی از سیارک ریوگو توسط فضاپیمای هایابوسا۲ به زمین آورده شد. پس از بررسی یک تیم بین المللی روی این نمونه ها مشخص شد ریوگو غنی از مولکول های […]

محققان با بررسی نمونه های سیارک ریوگو اعلام کردن این سیارک غنی از مولکول های آلی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نمونه هایی از سیارک ریوگو توسط فضاپیمای هایابوسا۲ به زمین آورده شد. پس از بررسی یک تیم بین المللی روی این نمونه ها مشخص شد ریوگو غنی از مولکول های آلی است.در تمامی اشکال حیات فرازمینی مولکول های آلی و طیف های گسترده ای کربن در ترکیب با هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن بهمراه گوگرد وجود دارد. یک ایده محققان می گوید مولکول های آلی می توانند از طریق فرآیندهای شیمیایی برخی احزاب حیات را بوجود بیاورند. البته مولکول های آلی ممکن است در اثر فرآیندهای شیمیایی بدون ایجاد حیات نیز بوجود بیایند. به گفته محققان در این نمونه اسیدهای آمینه در مواد آلی پروبیوتیک شناسایی شد. در شیمی پروبیوتیک محققان موادی را بررسی میکنند که می تواند ایجاد کننده حیات باشد.

هیروشی نارائوکا از دانشگاه کیوشو ژاپن در این مورد می گوید: در سطح این سیارک محیط خشنی ناشی از پرتوهای خورشیدی، تابش امواج فرابنفش و پرتوهای کیهانی وجود دارد. وجود مولکول های پروبیوتیک در این محیط نشان می دهد دانه های ریوگو دارای بالاترین سطح محافظت از این مولکول ها را دارند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال