سیارکی که نقش ماه دوم زمین را بازی می‌کند

سیارک کوچکی که در میدان گرانشی زمین قرار گرفته اکنون به عنوان ماه دوم زمین نام گذاری شده است. ستاره شناسان یک هفته قبل پس از نقشه برداری آسمانی در آریزونا شی کم نوری را در آسمان مشاهده کردند که به دور زمین در حال چرخش بوده است. بعدها محققان چند رصدخانه این سیارک را […]

سیارک کوچکی که در میدان گرانشی زمین قرار گرفته اکنون به عنوان ماه دوم زمین نام گذاری شده است. ستاره شناسان یک هفته قبل پس از نقشه برداری آسمانی در آریزونا شی کم نوری را در آسمان مشاهده کردند که به دور زمین در حال چرخش بوده است. بعدها محققان چند رصدخانه این سیارک را 2020 CD3 نام گذاری کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از New Scientist، این سیارک اکنون سه سال است که به دور زمین در حال گردش بوده است. محققان پس از محاسبه مدار این شی کم نور آن را یک سیارک و نه یک جسم مصنوعی خواندند. مرکز بررسی ریزسیاره‌ها (MPC) معتقد است که این سیارک در حال عبور از کنار زمین، گرفتار میدان گرانشی آن شده و در آن گرفتار شده است. این سیارک دومین خرده سیاره ای است که در میدان گرانشی زمین قرار می گیرد. پیش از این 2006 RH120 نیز از سپتامبر 2016 تا ژوئن سال بعد به عنوان قمر دوم زمین معرفی شده بود که در آخر توانست از میدان گرانشی زمین خارج شود.

محققان در حال بررسی سرنوشت این خرده سیاره هستند. این سیارک هر 47 روز در مداری بیضی شکل و احتمالا دورتر از ماه در حال گردش است. بنا به تخمین های زده شده این سیارک ماه آوریل از این میدان گرانش رها خواهد شد. البته تحقیقات بیشتر بر روی آن و اینکه این سیارک یک ماه موقتی است یا یک زباله فضایی همچنان ادامه دارد.

 

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال