آذری جهرمی؛ لباس فضانوردی برای دانشمندان ایرانی سفارش داده شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی در توئیت خود از سفارش لباس فضانوردی برای دانشمندان ایرانی خبر داد. جهرمی در گردهمایی فناوران فضایی و در جمع نخبگان، المپیادی‌های دانش‌آموزی و دانشگاهی از سفارش لباس برای دانشمندان ایرانی خبر داد و توضیحاتی در مورد عکسی که منتشر کرده بود داد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی […]

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آذری جهرمی در توئیت خود از سفارش لباس فضانوردی برای دانشمندان ایرانی خبر داد. جهرمی در گردهمایی فناوران فضایی و در جمع نخبگان، المپیادی‌های دانش‌آموزی و دانشگاهی از سفارش لباس برای دانشمندان ایرانی خبر داد و توضیحاتی در مورد عکسی که منتشر کرده بود داد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز، وزیر ارتباطات در دیدار با نخبگان و دانشجویان در مورد برنامه های ماهواره ای ایران توضیحاتی داد. وی در مورد ساخت ماهوار جدید گفت : بعد از ماهواره پیام 1 انتقادات زیادی در مورد ساخت ماهواره انجام گرفت. ما از شکست های قبلی درس های زیادی گرفتیم و با وجود صحبت در مورد احتمال شکست دوباره، تلاش کرده ایم تا به رویای خود برسیم.

جهرمی در این نشست از امکان رصد این ماهواره برای نخبگان نجوم خبر داد و گفت : اطلاعات دریافتی از این ماهواره نیز برای بررسی و تجزیه و تحلیل در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. جهرمی در مورد عکس لباس فضانوردی ایرانی و جنجال های پس از انتشار آن گفت: آن توئیت مقدمه دیگر خبرهای خوب بود. خود لباس مهم نبود. اقدامات دیگر پژوهشگاه هوا فضای وزارت علوم مهم خواهد بود. قرار است این پژوهشگاه پنج کپسول فضایی حمل انسان به مدار ۱۹۰ کیلومتری و پنج کاوشگر برای ربات‌های تا مدار ۱۹۰ کیلومتری در طی سه سال بسازد. تمام این پروژه ها با همکاری های بین المللی انجام خواهد شد و نشان دهنده رشد و پیشرفت دانش فضایی ایران خواهد بود.

وزیر ارتباطات در مورد زمان پرتاب ظفر نیز گفت : متخصصان در حال آماده سازی این ماهواره هستند و به زودی آن را به فضا ارسال خواهیم کرد. زمان پرتاب نیز به زودی اعلام خواهد شد. زمان دقیق به شرایط جوی و محاسبات پروازی بستگی دارد.