فضانوردان ایستگاه فضایی بین المللی یک سپر تشعشع جدید را آزمایش می کنند

ناسا یک سپر تشعشع جدید را روانه ایستگاه فضایی بین المللی خواهد کرد تا مراحل نهایی آزمایشات خود را پست سر بگذارد. قرار است از این سپر ب ای اکتشاف در ماه و پروژه آرتمیس استفاده خواهد کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک سپر فضایی جدید در راه ایستگاه فضایی بین […]

ناسا یک سپر تشعشع جدید را روانه ایستگاه فضایی بین المللی خواهد کرد تا مراحل نهایی آزمایشات خود را پست سر بگذارد. قرار است از این سپر ب ای اکتشاف در ماه و پروژه آرتمیس استفاده خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک سپر فضایی جدید در راه ایستگاه فضایی بین المللی است. این پوشش قرار است از تشعشعات فضایی جلوگیری کند. این تشعشعات با برخورد به سطوح فضاپیماها باعث ایجاد مشکلاتی در اتصالات الکتریکی و یا بطور کلی فرسایش آن خواهد شد. دانشگاه بین المللی فلوریدا سازنده این دستگاه است و هنوز زمان دقیق پرتاب را نیز مشخص نکرده است.

قرار است پاییز امسال نمونه آزمایشی این فناوری به مدت ۶ ماه در لیون ایستگاه فضایی نصب شود. بدین ترتیب عملکرد آن در فضای واقعی و در فضا بررسی خواهد شد. هنوز مشخصات دقیق آن بصورت عمومی منتشر نشده است اما سازندگان آن مدعی هستند در صورت عملکرد موفق نمونه آزمایشی در فضا، این فناوری می تواند در آینده برای محافظت از سازه ها در برنامه آرتمیس مورد استفاده قرار بگیرد. به گفته ارویند هکاروال، از دپارتمان مهندسی مکانیک و مواد دانشگاه فلوریدا، در صورت موفقیت این سپر، امکان شبیه سازی تشعشعات واقعی روی سازه ها در ماه وجود دارد.

با پایان یافتن دوره ۶ ماهه آزمایشی این سپر به زمین باز می گردد و پایداری و دوام آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این مهندسان پس از خاکروبی از این سپر قصد دارند ایستادگی آن را در محیط خشن بسنجند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال