فضانوردان در صورت سفر به مریخ شنوایی خود را از دست می‌دهند

محققان می گویند در صورتی که فضانوردان به مریخ سفر کنند شنوایی خود را از دست خواهند داد. مطالعه اسکن مغزی فضانوردانی که به فضا سفر کرده و مدت زمان 6 ماهه را در آنجا سپری کرده اند نشان دهنده آسیب های احتمالی به گوش و از بین رفتن شنوایی است. به گزارش سرویس اخبار […]

محققان می گویند در صورتی که فضانوردان به مریخ سفر کنند شنوایی خود را از دست خواهند داد. مطالعه اسکن مغزی فضانوردانی که به فضا سفر کرده و مدت زمان 6 ماهه را در آنجا سپری کرده اند نشان دهنده آسیب های احتمالی به گوش و از بین رفتن شنوایی است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از dailymail، دانشمندان دانشکده پزشکی کارولینای جنوبی در مطالعات خود متوجه آسیب به شنوایی در سفرهای فضایی فضانوردان شده اند. سفرهای فضایی که زمان آنها بیشتر از 6 ماه به طول انجامد، فضانوردان را با مشکل ناشنوایی و حتی عدم تعادل مواجه خواهد کرد. این در حالیست که سفر به مریخ 7 ماه بطول می انجامد و احتمال ناشنوایی در این سفر بسیار زیاد است.

بررسی اسکن مغزی فضانوردانی که زمان طولانی در فضا بوده اند نشان می دهد که این اقامت باعث تشکیل مایع در گوش خواهد شد. تجمع این مایع (ماستوئید) در گوش باعث ناشنوایی و سرگیجه در فضانوردان می شود. با بررسی اقامت فضانوردان در ایستگاه فضایی و مدت زمان آن محققان به این نتیجه رسیده اند که اگر زمان اقامت آنها 6 ماه طول بکشد احتمال تشکیل مایع می تواند تا 9 برابر باشد.

احتمالا پمپاژ خون از سمت پائین به قسمت بالای بدن موجب آسیب به عروق و حتی مجاری داخلی گوش خواهد شد. محققان تلاش دارند تا بتوانند دلائل این مشکلات را بررسی و از آسیب های ناشی از آن جلوگیری کنند. ماستوئید یک استخوان زائده مانند است که در پشت گوش قرار دارد. به علت نزدیک بودن این زائه به گوش میانی، عفونت های داخلی گوش می تواند باعث التهاب و تشکیل مایع در این قسمت از گوش شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال