ستاره شناسان احتمال می دهند طی دو تا سه سال آینده نشانه هایی از حیات در سیارات فراخورشیدی کشف کنند

برخی از ستاره شناسان اعلام کردند امکان دارد. در دو سه سال آینده با بررسی سیاره هایی که مشابه زمین نیستند می توانند نشانه هایی از حیات را کشف کنند به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان دانشگاه کمبریج با بررسی سیارات فراخورشیدی کشف شده متوجه شدند این سیارات معمولاً بزرگتر از […]

برخی از ستاره شناسان اعلام کردند امکان دارد. در دو سه سال آینده با بررسی سیاره هایی که مشابه زمین نیستند می توانند نشانه هایی از حیات را کشف کنند

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان دانشگاه کمبریج با بررسی سیارات فراخورشیدی کشف شده متوجه شدند این سیارات معمولاً بزرگتر از زمین بوده و بیش از زمین نیز جرم دارند. دسته جدید سیارات فراخورشیدی کشف شده اخیر به نام hycean از نوع سیارات داغ بوده و سطح آن نیز پوشیده از اقیانوس است.

تعداد سیارات فراخورشیدی بسیار بیشتر از سیارات مشابه زمین بوده و به دلیل جو مملو از هیدروژن آنها رصدشان نیز آسان تر است. به عنوان مثال  K۲-۱۸b نیز یکی از این سیاره های فراخورشیدی جدید است.

 دکتر نیکو مدهوسودان از پژوهشگران این مطالعه از دانشگاه کمبریج گفته است: سیارات فراخورشیدی جوی از آب و اتمسفری متشکل از هیدروژن دارند. وی معتقد است بررسی اینگونه سیارات می تواند در یافتن حیات فرازمینی در آینده نزدیک بیشتر موثر باشد.

 حتی در صورت وجود حیات در این سیاره نیز امکان کشف نشانه های زیستی در آنها طی دو سال آینده وجود دارد. پرتاب تلسکوپ جیمز وب نیز می تواند به نتیجه گیری بیشتر این تحقیقات کمک کند. ازطرفی بررسی سیاراتی که مشابه زمین هستند به دلیل اندازه کوچک بسیار مشکل خواهد بود. اما سیارات فراخورشیدی جرمی چند برابر زمین دارند و جو آنها به راحتی مورد بررسی قرار می گیرد. به دلیل پوشیده شدن تمامی سطح این سیارات از آب اگر موجودی نیز در این سیارات کشف شود احتمالاً آبزی خواهد بود. با توجه به اینکه حیات در زمین نیز با حیات میکروبی شروع شد پس احتمال وجود حیات میکروبی در این سیارات نیز وجود دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال