ستاره شناسان به دنبال ساخت یک تلسکوپ ۱۱ میلیارد دلاری هستند

ستاره شناسان پیشنهاد ساخت یک تلسکوپ ۱۱ میلیارد دلاری را دادند که حتی از تلسکوپ هابل نیز قویتر است. قدرت این تلسکوپ به حدی خواهد بود که می تواند روشنایی مربوط به سیارات دوردست و کمتر از ۱۰ میلیارد کمتر از ستاره میزبان را شناسایی کند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت […]

ستاره شناسان پیشنهاد ساخت یک تلسکوپ ۱۱ میلیارد دلاری را دادند که حتی از تلسکوپ هابل نیز قویتر است. قدرت این تلسکوپ به حدی خواهد بود که می تواند روشنایی مربوط به سیارات دوردست و کمتر از ۱۰ میلیارد کمتر از ستاره میزبان را شناسایی کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت این تلسکوپ توسط آکادمی علوم و مهندسی آمریکا پیشنهاد شده است. این یک تلسکوپ ۱۱ میلیارد دلاری است که توانایی های آن از تلسکوپ هابل نیز بیشتر است.

طی گزارشی که آکادمی ملی علوم مهندسی و پزشکی آمریکا در مورد تحقیقات خود در زمینه اخترفیزیک منتشر کرده برای دهه آینده در پروژه های نجومی ایالات متحده به ساخت یک تلسکوپ فضایی جدید اشاره شده که رصدخانه بزرگ نام دارد. این تلسکوپ می‌تواند در آینده نیز جایگزین مناسبی برای تلسکوپ فضایی هابل باشد.هابل که چندین دهه از ساخت آن می‌گذرد با مشکلات فراوان فنی دست و پنجه نرم می کند.

در این گزارش توسعه شده برای طول موجهای نور مرئی، مادون قرمز و فرابنفش به ساخت این تلسکوپ جدید و بزرگ با هزینه ۱۱ میلیارد دلار نیاز است. با کمک این تلسکوپ میتوان ماده تاریک سیارات فراخورشیدی بالقوه برای سکونت و همچنین ستاره های نوترونی را رصد کرد.

فیونا هریسون از بخش فیزیک ریاضیات و نجوم در موسسه فناوری کالیفرنیا در مورد خرید این تلسکوپ گران قیمت می گوید: توصیه به خرید این تلسکوپ در این گزارش یک چشم انداز بلندپروازانه محسوب می شود. البته برای دهه آینده نجوم و اخترفیزیک خواهد بود.

با کمک این تلسکوپ می توان سرعت بیشتری در جستجوی حیات بیگانه در سرزمین های دوردست انجام داد. همچنین با کمک آن پروژه های مختلفی توسط دانشمندان به صورت هوشمند و با هدف کشف حیات در کیهان انجام خواهد گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال