تعجب ستاره شناسان از کشف یک جرم عجیب کیهانی

ستاره شناسان یک جرم عجیب کیهانی را کشف کردند که هنوز به ماهیت آن پی نبرده‌اند. مشخص نیست که این ستاره که جرم بسیار بالایی دارد یک ستاره نوترونی است یا یک سیاهچاله. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، در پروژه بین المللی LIGO-Virgo که در آن ایالات […]

ستاره شناسان یک جرم عجیب کیهانی را کشف کردند که هنوز به ماهیت آن پی نبرده‌اند. مشخص نیست که این ستاره که جرم بسیار بالایی دارد یک ستاره نوترونی است یا یک سیاهچاله.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Engadget، در پروژه بین المللی LIGO-Virgo که در آن ایالات متحده و ایتالیا مشارکت دارند، امواج گرانشی عجیب و غریبی توسط آنتن ها شناسایی شده است. در بررسی‌ها مشخص شد که این امواج مربوط به یک شی عجیب با جرم ۲.۶ برابر خورشید است که ۷۸۰ میلیون سال پیش توسط یک سیاهچاله بلعیده شده بود.

 تعجب ستاره شناسان از این بود که تعداد اشیایی با این جرم در کهکشان ها بسیار اندک است. بر طبق مقاله منتشر شده توسط این گروه از ستاره شناسان هنوز مشخص نیست که آیا این جرم یک ستاره نوترونی فوق سنگین است یا یک سیاهچاله بسیار سبک. پیش از این فیزیکدانان ادعا کرده بودند که ستاره های نوترونی می توانند تا دو و نیم برابر خورشید جرم داشته باشند اما جرم این شیء عجیب بالاتر از این عدد است.

از طرفی کمترین جرم مربوط به یک سیاهچاله که اندازه گیری شده است تقریبا ۵ برابر خورشید است و جرم شی تازه کشف شده نیز بالاتر از این رقم است و این موضوع باعث سردرگرمی اخترشناسان شده است. نکته مهم دیگر نیز برخورد این جرم کوچک با یک سیاه چاله بزرگ است. برخورد این جرم با سیاه چاله ای که ۲۴ برابر خورشید است نیز جای تعجب دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال