ستاره شناسان سیاره عطارد را پوشیده از الماس می دانند

دانشمندان احتمال می دهند به دلیل نحوه تشکیل متفاوت سیاره عطارد سطح آن از الماس پوشیده شده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عطارد به عنوان سیاره کوچک منظومه شمسی فشارهای زیادی را در اثر برخورد سیارک ها پشت سر گذاشته است. از طرفی به دلیل کربن فراوان دانشمندان احتمال می‌دهند سطح […]

دانشمندان احتمال می دهند به دلیل نحوه تشکیل متفاوت سیاره عطارد سطح آن از الماس پوشیده شده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، عطارد به عنوان سیاره کوچک منظومه شمسی فشارهای زیادی را در اثر برخورد سیارک ها پشت سر گذاشته است. از طرفی به دلیل کربن فراوان دانشمندان احتمال می‌دهند سطح آن انباشته شده از الماس باشد. احتمالاً در اثر برخورد سنگ های فضایی با پوشش گرافیتی این سیاره تراشه های الماس به وجود آمدند. کوین کانن جدید از دانشکده معدن کلرادو در پژوهشی جدید در مورد یافته های خود می گوید: به دلیل فشار ناشی از سیارک ها که با سرعتی بیش از دهها کیلومتر بر ثانیه به سطح این سیاره برخورد کردند و یا موج فشار ناشی از برخورد دنباله دارها احتمالاً گرافیت روی سطح این سیاره به الماس تبدیل شده است.

یافته های جدید نشان می‌دهد عطارد دیگر تنها یک توده سنگی داغ نزدیک به خورشید محسوب نخواهد شد بلکه پژوهش های جدید جزئیات جدیدی را در مورد تاریخچه آن و دنیای پیچیده ای که دارد افشا می کند.

سطح سیاره عطارد سرشار از کربن به شکل گرافیت است. این سیاره فشار زیادی را حدود ۴ میلیارد سال پیش در اثر برخورد سیارک ها تحمل کرده است. در این دوران متلاطم که به بمباران سنگین پسین نامگذاری شده است وضعیت آن از ماه هم بدتر بوده است. در ابتدا سطح این سیاره پوشیده از اقیانوس ماگما بود. اما پس از آن لایه ای از گرافیت روی سنگهای مذاب تشکیل شد.

 طبق پژوهش کانن در چند میلیارد سال آینده پوسته فوقانی عطارد به طول ۱۹ کیلومتر مورد برخورد های متوالی قرار خواهد گرفت. از طرفی ۳۰ تا ۶۰ درصد از لایه گرافیتی سطح در اثر فشار برخوردهای سیارکی به الماس های ضربه ای تبدیل شده اند. طی مدلسازی انجام گرفته احتمالاً میزان حجم الماس ها به ۱۶ کوادریلیون تن می رسد که اغلب پراکنده و در زیر سطح آن دفن شدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال