ستاره شناسان از کشف دو کهکشان رادیویی غول پیکر خبر دادند

ستاره شناسان موفق به کشف دو کهکشان رادیویی غول پیکر شدند که به عنوان بزرگترین اجرام آسمانی شناخته شده محسوب می‌شوند. این کشف بزرگ توسط تلسکوپ رادیویی MeerKAT در آفریقای جنوبی انجام گرفته است. به گفته ستاره شناسان این دو کهکشان حدود ۶۲ برابر از کهکشان راه شیری بزرگتر هستند. جاکینتا دلهیز، ستاره شناس دانشگاه […]

ستاره شناسان موفق به کشف دو کهکشان رادیویی غول پیکر شدند که به عنوان بزرگترین اجرام آسمانی شناخته شده محسوب می‌شوند. این کشف بزرگ توسط تلسکوپ رادیویی MeerKAT در آفریقای جنوبی انجام گرفته است. به گفته ستاره شناسان این دو کهکشان حدود ۶۲ برابر از کهکشان راه شیری بزرگتر هستند.

جاکینتا دلهیز، ستاره شناس دانشگاه کیپ تاون در مورد این دو کهکشان رادیویی بزرگ می‌گوید: مکان کشف این دو کهکشان در بخشی از آسمان با چهار برابر وسعت مساحت ماه بوده است. در این مکان امکان کشف این دو کهکشان از 0.0003  نیز کمتر بوده است. این ستاره شناس می گوید: می توان نتیجه گرفت تعداد کهکشان های رادیویی غول پیکر بسیار بیشتر از آنچه که تاکنون تصور می شدهخواهد بود.

 ابعاد کهکشان های رادیویی کشف شده در حدود ۷۰۰ کیلو پارسک (سال نوری) هستند. این اندازه به معنی ۲۲ برابر بزرگتر از اندازه کهکشان راه شیری خواهد بود. طول این کهکشانها بیش از ۲.28 میلیون سال نوری بوده و احتمال می رود ۸۳۱ کهکشان رادیویی عظیم در کیهان وجود داشته باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ستاره شناسان برای شناسایی سیگنالهای پنهان در اخترشناسی از امواج رادیویی استفاده می کنند. دو کهکشان رادیویی کشف شده نیز با کمک یک تلسکوپ رادیوی مجهز به ۶۴ دیش کشف شدند. این رادیو تلسکوپ از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و توانست در شناسایی انفجارها و سیگنال ها عملکرد موفقی داشته باشد. همچنین ستاره شناسان در آینده می توانند با کمک این تلسکوپ نقشه های رادیویی جدید از آسمان تهیه کنند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال