اخترشناسان در یک شراره خورشیدی الگویی مشابه ضربان قلب شناسایی کردند

اخترشناسان بین المللی هنگام بررسی یک شراره خورشیدی متوجه شدند الگوی تکرار شونده ای در این شراره وجود دارد و آن را ضربان قلب نامیدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشف اخیر اخترشناسان یک سیگنال مذکور از سمت خورشید است که بصورت تکرار شونده هر ۱۰ تا ۲۰ ثانیه میزند. این سیگنال […]

اخترشناسان بین المللی هنگام بررسی یک شراره خورشیدی متوجه شدند الگوی تکرار شونده ای در این شراره وجود دارد و آن را ضربان قلب نامیدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کشف اخیر اخترشناسان یک سیگنال مذکور از سمت خورشید است که بصورت تکرار شونده هر ۱۰ تا ۲۰ ثانیه میزند. این سیگنال نشان دهنده یک شراره خورشیدی از کلاس C بوده است.

این گروه از محققان به سرپرستی دانشگاه نیوجرسی می گویند این منبع ضربان قلب به آنها کمک می کند تا نسبت به انتشار طوفان های خورشیدی اطلاعات بیشتری بدست آورند.

سیجی یو، یکی از اخترشناسان این موسسه در مورد این موضوع می گوید: این یک کشف عجیب محسوب میشود. با کمک این کشش می‌توان نسبت به آزاد شدن انرژی و هدر رفتن آن در جعبه خورشید اطلاعاتی به دست آورد تا از بروز انفجار های فوق العاده قوی در خورشید نیز مطلع شد. انفجار های رادیویی در خورشید همان پرتاب های شدید امواج رادیویی هستند که در ارتباط با شراره های خورشیدی بوده و می توانند سیگنال هایی با الگو های تکرار شونده داشته باشند.

مشاهدات دانشمندان نیز یک الگوی سیگنال تکرار شونده را نشان می دهد که توسط یوانکون کو به نام ضربان قلب ثبت شده است. این محققان مشاهدات مایکروویو مربوط به یک شراره خورشیدی را با استفاده از تلسکوپ رادیویی موسسه نیوجرسی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نکته مهم در رابطه با این کشف وجود یک ضربان قلب ثانویه در آن است. کو در این مورد می گوید : معمولاً الگوهای تکرار شونده در انفجار های رادیویی معمولی هستند. اما در این کشف یک منبع ثانویه نیز وجود دارد که پیش بینی نشده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال