اخترشناسان یک شراره خورشیدی قدرتمند را شناسایی کردند

اخترشناسان یک شراره خورشیدی از کلاس ایکس را شناسایی کردند که توانست در زمین اختلالات رادیویی ایجاد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از سالها پیش تاکنون در حال رصد فعالیت های خورشیدی هستند. به گفته آنان چرخه های خورشیدی هر ۱۱ سال به اوج خود می رسد. این محققان روز […]

اخترشناسان یک شراره خورشیدی از کلاس ایکس را شناسایی کردند که توانست در زمین اختلالات رادیویی ایجاد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از سالها پیش تاکنون در حال رصد فعالیت های خورشیدی هستند. به گفته آنان چرخه های خورشیدی هر ۱۱ سال به اوج خود می رسد. این محققان روز شنبه شراره خورشیدی بزرگی را شناسایی کردند که در اثر آن یک طوفان خورشیدی قوی نیز ایجاد شده بود. در اثر این طوفان ارتباطات رادیویی در زمین در آمریکای جنوبی دچار اختلال شد. متخصصان خورشیدی با رصد فعالیت های این ستاره تهدیدهای احتمالی طوفان های خورشیدی را نیز تحت نظر دارند. به گفته آنان شراره خورشیدی اخیر از کلاس ایکس بود که به بیرون پرتاب شد.

طبق گفته مرکز پیش بینی آب و هوای فضایی ایالات متحده این شراره خورشیدی حاصل لکه خورشیدی AR3217 است که طوفان حاصل از آن به زمین رسیده است. در اثر این طوفان بخشی از ارتباطات رادیویی در بخش آمریکای جنوبی دچار اختلال شد.‌به گفته این مرکز شراره های خورشیدی ناشی از لکه خورشیدی AR روی فرکانس ۳-۳۰ مگاهرتز اثر می گذارند.

طوفان های خورشیدی در برخی مواقع باعث ایجاد شفق های قطبی در برخی عرض های جغرافیایی میشوند. پدیده های شفق قطبی می توانند چشم اندازه‌ای جذابی را برای عکاسان ایجاد کنند. هفته گذشته نیز شراره خورشیدی خارج شده از یک لکه خورشیدی سبب قطعی های کوچک در اقیانوس آرام شد. مولکول های حامل انرژی در این شراره ها با مولکول های لایه های بالایی اتمسفر تداخل پیدا کرده و سبب ایجاد تداخل در سیستم های رادیویی و ناوبری می شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال