اخترشناسان در داده های ارسالی تلسکوپ جیمز وب تصویر کهکشان مسیه 74 را کشف کردند

یک اخترشناس در حال بررسی داده های ابر تلسکوپ جیمز وی موفق به شناسایی تصویری خاص از کهکشان شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز وب از زمان آغاز فعالیت خود داده‌هایی را به زمین ارسال کرده است. اکنون نیز اخترشناسان در زمان تحلیل داده های این تلسکوپ تصویری از کهکشان M […]

یک اخترشناس در حال بررسی داده های ابر تلسکوپ جیمز وی موفق به شناسایی تصویری خاص از کهکشان شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جیمز وب از زمان آغاز فعالیت خود داده‌هایی را به زمین ارسال کرده است. اکنون نیز اخترشناسان در زمان تحلیل داده های این تلسکوپ تصویری از کهکشان M 74 یا مسیه 74 پیدا کردند. این کهکشان در فاصله ۳۲ میلیون سال نوری و در صورت فلکی ماهی قرار دارد. همیشه اختر شناسان به دنبال بررسی این کهکشان بودند.

 این کهکشان مارپیچی در صورت ظاهر شدن از روبرو بازوهای مارپیچی آن کاملاً مشخص است. گابریل برامر استادیار مرکز مطالعات کیهانی نیلز بور دانمارک توانست در داده های جیمز وب نمای جدید از کهکشان M 74 ارائه کند. طبق گفته این اخترشناس داده های خام جمع آوری شده توسط ابزار مادون قرمز جیمز وب و پردازش آن باعث شد تا وی بتواند تصویر این کهکشان را کشف کند.

از طرفی وضوح تصویر دریافت شده علاوه بر نشان دادن توانایی جیمز وب سر و صدای زیادی به پا کرده است تصویر کهکشان شبیه به گردآبی ارغوانی رنگ است که چرخش آن در خلاف جهت عقربه های ساعت است. به گفته برامر داده های علمی پس از انتشار می تواند توسط هر کسی دانلود شده و مورد بررسی قرار بگیرد البته برخی از داده ها نیز ممکن است برای مدتی حداکثر ۶ ماه در اختیار گروه خاصی قرار داشته باشد. اما در نهایت این داده ها نیز عمومی تلقی خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال