ستاره شناسان از کشف ۲ ابرزمین با ویژگی‌هایی شبیه به زمین در همسایگی ما خبر دادند

ستاره شناسانی که مشغول کشف سیارات شبیه به زمین هستند از کشف دو ابرزمین که ویژگی‌های شبیه به زمین دارند خبر دادند. این دو ابر زمین در اطراف ستاره ای در نزدیکی زمین می چرخند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، ابرزمین‌های Gliese 887b و Gliese 887c به دور ستاره ای به نام […]

ستاره شناسانی که مشغول کشف سیارات شبیه به زمین هستند از کشف دو ابرزمین که ویژگی‌های شبیه به زمین دارند خبر دادند. این دو ابر زمین در اطراف ستاره ای در نزدیکی زمین می چرخند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی و فناوری تکنا، ابرزمین‌های Gliese 887b و Gliese 887c به دور ستاره ای به نام Gliese 887 می چرخند که این ستاره در فاصله ۱۱ سال نوری از زمین قرار گرفته است. ابرزمین نوعی از سیارات هستند که جرم بیشتری نسبت به زمین دارند اما اندازه آنها از اورانوس و نپتون نیز ممکن است کوچکتر باشد. از نکات مهم این سرزمین های رصد شده می توان به ویژگی های جالب آنها مانند قرارگیری در منطقه قابل سکونت ستاره میزبان نام برد.

همچنین ستاره شناسان احتمال می دهند که در این دو ابرزمین آب به شکل مایع وجود داشته باشد. علاوه بر آن برخی ویژگی های دیگر این دو ابر زمین حکایت از آن دارد که آنها را می توان در دسته بندی سیارات سنگی مانند زمین و مریخ قرار داد.

از همه مهمتر وجود یک کوتوله سرخ عنوان ستاره میزبان این دو ابرزمین است که بر آن فعالیت آرامی نیز دارد. به طور کلی کوتوله های سرخ درخشش کمتری نسبت به خورشید دارند اما امواج پر انرژی آنها می توانند اتمسفر سیارات نزدیک را از بین ببرد. اما در بررسی‌های محققان در دانشگاه گوتینگن مشخص شده است که کوتوله سرخ مورد نظر نسبت به سایر کوتوله ها فعالیت کمتری دارد و همین موضوع ممکن است باعث شده باشد تا ابرزمین های کشف شده اتمسفر ضخیم تری مانند زمین داشته باشند و این موضوع آنها را قابل سکونت کرده باشد.

محققان امیدوارند بتوانند از طریق رصد تلسکوپ فضایی جیمز وب این دو ابرزمین را بررسی کرده و از وجود اتمسفر در این سیاره مطلع شوند. Sandra Jeffers محقق دانشگاه گوتینگن در مقاله‌ای در این مورد می‌گوید: این سیارات یکی از اهداف مهم برای مطالعه و جستجوی حیات در خارج از منظومه شمسی خواهند بود. تنها مشکل فاصله این سیاره از زمین است که با توجه به تکنولوژی های کنونی می تواند برای بشر دست نیافتنی باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال