ستاره‌شناسان جرم آسمانی منبع اشعه ایکس را شناسایی کردند

ستاره شناسان طی بررسی های خود به یک منبع جدیدی از اشعه ایکس برخورد کردند که احتمال می‌دهند در اثر برخورد دو کوتوله سفید به وجود آمده باشد. این ستاره شناسان احتمال می دهند که این جرم آسمانی یک منبع جدید از اشعه ایکس است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جرم آسمانی […]

ستاره شناسان طی بررسی های خود به یک منبع جدیدی از اشعه ایکس برخورد کردند که احتمال می‌دهند در اثر برخورد دو کوتوله سفید به وجود آمده باشد. این ستاره شناسان احتمال می دهند که این جرم آسمانی یک منبع جدید از اشعه ایکس است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، جرم آسمانی جدید توسط تلسکوپ XMM-Newton X-ray مربوط به آژانس فضایی اروپا رصد شده است. در تصویر ثبت شده توسط این رصدخانه فضایی یک جرم آسمانی جدید وجود دارد که پیش از این وجود نداشته و ستاره شناسان تشکیل آن را از طریق برخورد کوتوله های سفید در پرتو اشعه ایکس می دانند.

جرم آسمانی مورد نظر پیش از این در سال ۲۰۱۹ نیز رویت شده بود و ستاره شناسان از تلسکوپ XMM-Newton X-ray برای بررسی آن استفاده کرده بودند. در توصیف این ستاره آمده که اندازه آن بسیار بزرگ و میزان درخشش آن نیز بسیار زیاد است. به همین دلیل نمی‌توان آن را یک کوتوله سفید معمولی دانست. این موضوع باعث شد تا دانشمندان این جرم جدید را ادغام دو کوتوله سفید نجات یافته بدانند. طی پژوهش های انجام شده توسط این گروه از ستاره شناسان احتمالاً تصویر ثبت شده می تواند نوع جدیدی از منبع اشعه ایکس باشد که از ادغام دو کوتوله سفید به چنین انرژی ای دست یافته است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال