اخترشناسان دو سیاره قابل سکونت نزدیک به زمین شناسایی کردند

اخترشناسان دو سیاره شبه زمین کشف کردند که در حال گردش به دور یک ستاره کوتوله سرخ هستند. این دو سیاره هم جرم با زمین هستند و فاصله آنها نیز ۱۶ سال نوری است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه IAC در اسپانیا دو سیاره قابل سکونت شناسایی کردند که شباهت […]

اخترشناسان دو سیاره شبه زمین کشف کردند که در حال گردش به دور یک ستاره کوتوله سرخ هستند. این دو سیاره هم جرم با زمین هستند و فاصله آنها نیز ۱۶ سال نوری است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان موسسه IAC در اسپانیا دو سیاره قابل سکونت شناسایی کردند که شباهت زیادی به زمین دارد. آلخاندرو سوارز، از محققان این مطالعه می گوید: جهان در حال نشان دادن سیاره های شبیه زمین به ماست. تاکنون ۷ سیاره در نزدیکی منظومه شمسی کشف شد که شباهت بسیاری به زمین دارد.

دو سیاره کشف شده با نام های GJ1002b و GJ1002c با قرارگیری در کمربند حیات احتمال وجود آب را بیشتر می کنند. بنابراین احتمال وجود آب به صورت مایع وجود دارد. به دلیل اهمیت وجود آب در این گونه سیارات، محققان نیز تحقیقات خود را در بخش کمربند حیات انجام میدهند. ستاره این دو سیاره یک کوتوله سرخ سرد است که کمربند حیات آن فاصله کمتری با سیارات خواهد داشت. جرم آن نیز یک هشتم خورشید است. فاصله سیاره GJ1002b تا این ستاره بسیار کمک است بطوریکه یک دور کردش آن تنها ۱۰ روز طول میکشد. سیاره دوم نیز برای گردش ۲۱ روز زمان نیاز دارد.

مشاهده این دو سیاره توسط رصد خانه بزرگ شیلی و رصدخانه کالار آلتو اسپانیا انجام شد. اخترشناسان تلاش دارند تا اتمسفر این دو سیاره را طی تحقیقات آینده مورد بررسی قرار دهند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال