ستاره شناسان شاهد سریعترین انفجار ستاره ای ثبت شده تاکنون بوده اند

ستاره‌شناسان دانشگاه ایالتی آریزونا موفق به ثبت سریع ترین انفجار ستاره ای شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سریعترین انفجار ستاره ای توسط ستاره شناسان آمریکایی مشاهده شد. این ستاره شناسان معتقدند این انفجار سریع ترین انفجار محسوب می‌شود که تاکنون از زمین ثبت شده است. این انفجار سریع به نام نوا […]

ستاره‌شناسان دانشگاه ایالتی آریزونا موفق به ثبت سریع ترین انفجار ستاره ای شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سریعترین انفجار ستاره ای توسط ستاره شناسان آمریکایی مشاهده شد. این ستاره شناسان معتقدند این انفجار سریع ترین انفجار محسوب می‌شود که تاکنون از زمین ثبت شده است.

این انفجار سریع به نام نوا یا نواختر در حالی مشاهده شد که یک کوتوله سفید با ربودن گاز غول سرخ در آن نزدیکی بزرگترین انفجار را رقم زد. به گفته ستاره شناسان این انفجار به دلیل روشنایی بیش از اندازه با دوربین دوچشمی از سراسر جهان قابل مشاهده بود. این رویداد ستاره ای که زمان آن یک روز کامل ادامه داشت حدود سه برابر نسبت به رویدادهای دیگر سریع تر بوده است. در این رویداد مواد با سرعت بسیار زیاد به فضا پرتاب شد که به شکل نور مرئی قابل مشاهده بود در این ۲۴ ساعت امکان رویت آن با چشم غیر مسلح نیز وجود داشت.

پروفسور سامر استارفیلد از محققان اصلی مطالعه در دانشگاه ایالتی آریزونا می گوید: این رویداد همانند روشن و خاموش کردن یک چراغ قوه بود رویدادهای نوا تفاوت زیادی با ابرنواخترها دارند. مکان رویداد آنها نیز در منظومه های ستاره دوگانه است در این منظومه‌ها ستارگان کوچک و فوق العاده پر جرم به دور ستاره های بزرگتر شبیه به خورشید می چرخند. نواهای قبلی حدود 3 روز ادامه داشت در حالیکه پدیده کنونی تنها در یک روز اتفاق افتاد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال