توضیح جدید ستاره شناسان در مورد جرم میان ستاره ای شبیه به سیگار

دو ستاره شناس اخیرا در مورد یک جرم فضایی شبیه به سیگار که در سال ۲۰۱۷ شناسایی شده بود توضیحاتی را ارائه کردند که ماهیت ساده آن را نشان می دهد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این جرم فضایی در سال ۲۰۱۷ در هاوایی شناسایی شده بود و ماهیت آن مدت ها […]

دو ستاره شناس اخیرا در مورد یک جرم فضایی شبیه به سیگار که در سال ۲۰۱۷ شناسایی شده بود توضیحاتی را ارائه کردند که ماهیت ساده آن را نشان می دهد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این جرم فضایی در سال ۲۰۱۷ در هاوایی شناسایی شده بود و ماهیت آن مدت ها در بین ستاره شناسان مورد بحث قرار داشت.

زیرا محققان هنوز نمی دانستند این جرم یک زباله فضایی است یا یک سیارک میان ستاره ای. در آن زمان تلسکوپ ها تنها شاهد یک نقطه در حال چرخش بودند که به سمت تاریکی میان ستاره ای حرکت می کرد. دانشمندان در مورد این جرم می گویند رنگ آن مایل به قرمز بوده و شکلی شبیه به سیگار دارد.

این جرم فضایی به نام اوموآموا در ابتدا به عنوان یک سیارک نامگذاری شد. زیرا ۹بری از درخشش دنباله دارها در آن دیده نمیشد. زیرا دنباله دارها در هنگام گرم شدن با نور خورشید دنباله های درخشانی مانند فواره از ترکیب بخار، دی اکسیدکربن و غبار ایجاد می کنند.

اخیرا دو ستاره شناس با بررسی این جرم اعلام کردند احتمالا اوموآموا یک دنباله دار بوده و حرکت آن نیز ناشی از فوران مقادیر ناچیزی از هیدروژن از یک هسته یخی بوده است. جنیفر برگنر و داریل سلیگمن، طی مقاله ای در مورد این جرم گفته اند: مکانیسم گفته شده قادر است ویژگی های جدید این جرم فضایی را توجیه کند‌ اومو آموا مربوط به یک خرده سیاره است که به سیارک های منظومه شمسی بسیار شباهت دارد. البته در توضیح آن نظریات دیگری مانند کوه های یخ هیدروژن و نظریات دیگر نیز وجود داشته ولی این ساده ترین توضیح است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال