اخترشناسان می گویند گورستان ستاره ها در کهکشان راه شیری را کشف کردند

اخترشناسان در بررسی های خود روی یک تصویر ترکیبی متوجه وجود ابرنواختری شدند که تاکنون دیده نشده بود. این تصاویر مربوط به تلسکوپ‌های رادیویی Parkes و ASKAP است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق مدل سازی هایی که تاکنون از جهان هستی انجام گرفته نوع و تعداد ابرنواخترها باید بسیار بیشتر از […]

اخترشناسان در بررسی های خود روی یک تصویر ترکیبی متوجه وجود ابرنواختری شدند که تاکنون دیده نشده بود. این تصاویر مربوط به تلسکوپ‌های رادیویی Parkes و ASKAP است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طبق مدل سازی هایی که تاکنون از جهان هستی انجام گرفته نوع و تعداد ابرنواخترها باید بسیار بیشتر از تعداد کنونی باشد. بررسی تصاویر اخیر نیز نشان می دهد بسیاری از آنها پنهان شده و قابل دیدن نیستند.

ابرنواخترها همان ستاره ای است که به پایان عمر خود رسیده و با انفجار خود باعث تشکیل ابری از مواد در حال گسترش میشود. در واقع ابرنواختر یک انفجار عظیم ستاره محسوب میشود که در زمان خاموش شدن یک ستاره پر جرم در حال مرگ ایجاد میشود. این انفجار باعث درخشندگی آن ستاره تا چند روز خواهد شد. در کهکشان راه شیری نیز یک یا دو ابرنواختر در هر قرن اتفاق می افتد که برخی از آنها در زیر غبار کهکشان پنهان هستند.

طبق محاسبات دانشمندان کهکشان ما باید بیش از پنج برابر تعداد کنونی دارای بقایای ابرنواختر باشد. به همین دلیل از داده های دو تلسکوپ و تلسکوپ رادیویی ASKAR و پارکس برای بررسی این موضوع استفاده شد. با ترکیب قدرت این دو تلسکوپ امکان ترسیم یک درصد از صفحه کهکشانی مربوط به کهکشان راه شیری بوجود آمد.

در این منطقه بقایای هفت مورد دیگر از ابرنواختر مشاهده شده است. تصویر جدید مربوط به ترکیب داده های تلسکوپ ها نیز دو ابرنواختر دیگر را نیز نشان می دهد. دانشمندان می گویند با کمک داده های دیگر تلسکوپ ها می توانند این رقم را تا ۱۵۰۰ ابرنواختر برسانند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال