قوی‌ترین GTX 980 جهان توسط ایسوس معرفی شد!

کمپانی تایوانی ایسوس، به مناسبت بیستمین سالگرد تولید کارت‌های گرافیک در این شرکت، قدرتمندترین نسخه از کارت گرافیک GTX 980 جهان را با نام GTX 980 20th Anniversary Gold Edition در رنگ مشکی و طلایی، معرفی نمود. این نسخه از کارت GTX 980، بر اساس و پایه‌ی کارت ASUS GTX 980 ROG ساخته شده و هر دو […]

کمپانی تایوانی ایسوس، به مناسبت بیستمین سالگرد تولید کارت‌های گرافیک در این شرکت، قدرتمندترین نسخه از کارت گرافیک GTX 980 جهان را با نام GTX 980 20th Anniversary Gold Edition در رنگ مشکی و طلایی، معرفی نمود.

این نسخه از کارت GTX 980، بر اساس و پایه‌ی کارت ASUS GTX 980 ROG ساخته شده و هر دو از سیستم خنک‌کنندگی مشابهی بهره می‌برند، اما سازندگان این کارت را به نسبت سری ROG آن، بیشتر اورکلاک کرده و تنها رنگ‌بندی آن را تغییر داده‌اند. برای خنک‌سازی، سازندگان از دو فن بزرگ و مشکی رنگ آلومینیومی، در غالب سیستم DirectCU II بهره برده‌اند، سیستمی که در آن، لوله‌های انتقال حرارت با قطر 100 میلی‌متر، گرما را از هیت‌سینک مسی این کارت دریافت کرده و به آن اجازه نخواهند داد تا دمای آن، فراتر از 65 درجه‌ی سیلسیوس برود! نکته‌ی جالب در مورد این کارت، عدم سر و صدای زیاد با وجود قرارگیری چنین هیت‌سینک بزرگی می‌باشد که حتی به هنگام بازی کردن نیز کاربران، می‌توانند روی بی‌صدا بودن این کارت حساب باز کنند.

ASUS Announces the Fastest GeForce GTX 980 Graphics Card 2

مدار این کارت، از سیستم 14 فازه طراحی شده و برق مورد نیاز آن نیز از طریق دو کانکتور 8-پین، تامین می‌شود. همچنین، یک کانکتور 4-یپن نیز به جهت تامین برق مورد نیاز خنک‌کننده‌ی آبی در صورت استفاده، وجود دارد تا مشکل برق‌رسانی مرتفع گردد. البته شاید با خود بگویید که چه نیازی به خنک‌کننده‌ی آبی است؟ باید بدانید که کلاک هسته‌ی پایه‌ی این کارت 1317 مگاهرتز بوده که در حالت بوست، میزان آن به 1431 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند که این میزان، علاوه بر اینکه به صورت کارخانه‌ای اورکلاک شده است، گرمای بسیار زیادی را نیز تولید می‌کند، پس شاید در برخی موارد و در شرایط رکوردزنی، نیاز به خنک‌کننده‌ی آبی باشد.

سایر مشخصات این کارت همچون فرکانس موثر حافظه که 7 گیگاهرتز می‌باشد، ثابت باقی مانده و تنها رنگ خروجی‌‌های تصویر آن تغییر پیدا کرده است! در ادامه می‌توانید تصاویر بیشتری از این کارت را مشاهده نمایید.

ASUS Announces the Fastest GeForce GTX 980 Graphics Card 5 ASUS Announces the Fastest GeForce GTX 980 Graphics Card 3 ASUS Announces the Fastest GeForce GTX 980 Graphics Card 4

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال