حداقل تا 10 سال آینده، مایکروسافت از ویندوز 10 پشتیبانی خواهد نمود

اگر به یاد داشته باشید ماه ژانویه بود که معاون مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت، آقای Terry Myerson به صورت رسمی اعلام نمود که ویندوز 10، آخرین نسخه‌ی اصلی از سیستم‌عامل Windows می‌باشد که عرضه می‌شود. همچنین وی اشاره نمود که هر نسخه‌ای از ویندوز، عمر محدود و مشخصی دارد. طبق تصویری که به تازگی منتشر شده، […]

اگر به یاد داشته باشید ماه ژانویه بود که معاون مدیر اجرایی شرکت مایکروسافت، آقای Terry Myerson به صورت رسمی اعلام نمود که ویندوز 10، آخرین نسخه‌ی اصلی از سیستم‌عامل Windows می‌باشد که عرضه می‌شود. همچنین وی اشاره نمود که هر نسخه‌ای از ویندوز، عمر محدود و مشخصی دارد. طبق تصویری که به تازگی منتشر شده، پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 10 نیز به همین صورت خواهد بود و تا سال 2020، این کمپانی به صورت کامل از ویندوز 10 پشتیبانی خواهد کرد و تا سال 2025 نیز بروزرسانی‌های امنیتی را برای آن عرضه می‌کند.

AT LEAST 10 YEARS OF SUPPORT ALLOTTED TO WINDOWS 10, MICROSOFT SAYS 2

پشتیبانی Mainstream به عرضه‌ی بروزرسانی‌ها مختلف برای ویندوز و اعمال تغییرات مختلف مربوط می‌شود و پشتیبانی Extended یا “توسعه یافته” نیز به معنای عرضه‌ی بروزرسانی‌های امنیتی برای ویندوز می‌باشد. همانطور که مشاهده می‌کنید، زمان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز جدید خود کمی بیشتر از 10 سال می‌باشد و به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد تا سیستم‌عاملی پایدار و با پتانسیل بالا را عرضه نماید. هر چند تاریخ‌هایی که توسط مایکروسافت اعلام شده بر روی سنگ هک نشده و احتمال دارد زمان آن در طول زمان دستخوش تغییر شود. خود مایکروسافت نیز صراحتا به این موضوع اشاره داشته و اعلام کرده که اعلام زمان پشتیبانی از این سیستم‌عامل در این لحظه، کار بسیار دشواری است.

مایکروسافت قصد دارد تا ویندوز 10 را در تاریخ 29 ژولای یعنی تا 8 روز دیگر عرضه کند اما موضوع مهمی وجود دارد که باید بدانید. مایکروسافت اعلام نموده که تمامی کامپیوترها به ویندوز 10 بروزرسانی نمی‌شوند و تنها سیستم‌هایی می‌توانند Windows 10 را اجرا نمایند که درایورها و نرم‌افزارهای مربوطه بر روی آنها نصب شده باشد.

اما فکر می‌کنید که ویندوز 10 تا چه اندازه موفق می‌شود؟ نظرات خود را با تک‌نیوز به اشتراک بگذارید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال