روش بازیابی کیف پول اتمیک چگونه است؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، استفاده از یک کیف پول امن برای نگهداری دارایی بسیار مهم است. کیف پول اتمیک یکی از کیف پول های معتبر برای نگهداری ارزهای دیجیتال شماست. در این مقاله کیف پول اتمیک ارز دیجیتال را معرفی کرده، مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم و روش بازیابی این کیف پول را […]

در دنیای ارزهای دیجیتال، استفاده از یک کیف پول امن برای نگهداری دارایی بسیار مهم است. کیف پول اتمیک یکی از کیف پول های معتبر برای نگهداری ارزهای دیجیتال شماست. در این مقاله کیف پول اتمیک ارز دیجیتال را معرفی کرده، مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم و روش بازیابی این کیف پول را توضیح می‌دهیم.

کیف پول اتمیک چیست؟

کیف پول اتمیک یا همان Atomic Wallet در سال ۲۰۱۷ توسط کنستانتین گلادیچ، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Changelly راه‌اندازی شد که بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کیف پول اتمیک ارز دیجیتال به عنوان یک پلتفرم امن با سرعت بالا شناخته شده است، این کیف پول از اندروید، ویندوز و ios پشتیبانی می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول اتمیک امنیت آن است. کلید خصوصی شما در این کیف پول در دست شماست و کنترل دارایی خود را به طور کامل در اختیار دارید. برای استفاده از قابلیت‌های اولیه این کیف پول نیازی به احراز هویت ندارید. کیف پول اتمیک از ارزهای زیادی مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل، بایننس کوین، تتر، کاردانو، پولکادات و غیره پشتیبانی می‌کند.

امنیت کیف پول اتمیک

کاربران کیف پول اتمیک کنترل کاملی بر کلیدهای خصوصی خود دارند که معمولاً رمزگذاری شده و در دستگاه‌هایشان ذخیره می‌شوند و به آنها کنترل کامل را روی دارایی خود می‌دهند. از نظر امنیت، کیف پول اتمیک در صنعت ارزهای دیجیتال شهرت پیدا کرده است؛ زیرا گزارشی مبنی بر نقض امنیتی وجود ندارد. برای انجام هرگونه تراکنش، کیف پول اتمیک از کاربران می‌خواهد رمز عبور خود را وارد کنند.

اگرچه کد برنامه نویسی کیف پول اتمیک برای همگان در دسترس نیست (منبع باز نیست)، این پلتفرم منابعی را در مورد نحوه ایمن کردن کیف پول خود به کاربران ارائه می‌دهد. یکی از این منابع دسترسی به کیف پول با یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) است. VPN شبکه‌ای است که با ایجاد یک شبکه خصوصی از یک شبکه عمومی برای شما حریم خصوصی و ایجاد می‌کند.

امکان استیکینگ در کیف پول اتمیک

در کیف پول اتمیک علاوه برا خرید و نگهداری ارزهای دیجیتال، امکان استیکینگ نیز وجود دارد. ارزهایی مانند ترون، تزوس و چندین ارز دیگر را می‌توان در اتمیک ولت استیک کرد. استیک کردن به عملی گفته می‌شود که در آن دارایی شما برای مدت زمان خاصی قفل شده و شما می‌توانید در ازای آن پاداش دریافت کنید. در واقع در الگوریتم اجماع اثبات سهام، تایید تراکنش‌های با این روش صورت می‌گیرد.

هزینه و کارمزد

دانلود کیف پول اتمیک برای دسکتاپ یا موبایل کاملاً رایگان است. با این حال، کاربران ملزم به پرداخت هزینه تراکنش (کارمزد شبکه) برای تکمیل معاملات هستند. هزینه تراکنش به نوع شبکه بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه‌های شبکه برای اتریوم به گس فی اتریوم در Gwei بستگی دارد. هنگامی که شبکه اتریوم شلوغ است، هزینه‌های گس نسبتاً بالاتر است.

هزینه‌های شبکه همچنین می‌تواند بر اساس تعداد ورودی‌هایی که یک تراکنش ممکن است داشته باشد متفاوت باشد. اگر قصد دارید ۰.۲ بیت کوین را به کیف پول ارسال کنید، تراکنش به احتمال زیاد به دو بخش ۰.۱ بیت کوین تقسیم می‌شود، که نشان می‌دهد در مقایسه با تراکنش با یک ورودی، هزینه شبکه بالاتری را پرداخت خواهید کرد. هزینه‌های شبکه را می‌توان در کیف پول اتمیک تنظیم کرد.

روش بازیابی کیف پول اتمیک ارز دیجیتال به چه صورت است؟

در هنگام ساخت اتمیک ولت یا هر کیف پول دیگری، یک عبارت ۱۲ کلمه‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت. حتما این عبارات را به ترتیب در جایی یادداشت کنید. برای بازیابی کیف پول اتمیک می‌توانید از این ۱۲ کلمه استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید کیف پول خود را در یک دستگاه دیگر بالا بیاورید از همین روش استفاده کنید.

بعد از اینکه کیف پول را دانلود و نصب کردید روی گزینه Restore From Backup کلیک کنید.

پس از آن باید کلمات بازیابی را به ترتیب و با یک فاصله وارد کنید و روی گزینه Restore کلیک کنید. سپس یک رمز عبور برای کیف پول خود انتخاب کنید.

پس از تکمیل این مراحل، تمامی اطلاعات شما روی کیف پول جدید ظاهر می‌شود و به این ترتیب آن را بازیابی می‌کنید.

مزایای کیف پول اتمیک چیست؟

برخی از مزایای این کیف پول اتمیک ارز دیجیتال شامل موارد زیر است:

  • سازگاری با دستگاه‌های مختلف: کیف پول اتمیک با دستگاه‌های اصلی از جمله Windows ،MacOS ،Android iOS ،Debian ،Ubuntu و Fedora سازگار است.
  • پشتیبانی از انواع دارایی‌های کریپتو: کیف پول اتمیک را می‌توان برای ذخیره و مبادله بیش از ۵۰۰ دارایی رمزنگاری به صورت ناشناس استفاده کرد.
  • رابط کاربری ساده: استفاده از این کیف پول آسان است و آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاران جدید و باتجربه ارزهای دیجیتال تبدیل می‌کند.
  • کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده: برای ایمن نگه داشتن کیف پول اتمیک، کلیدهای خصوصی رمز گذاری می‌شوند و در دستگاه‌های کاربران ذخیره می‌شوند.

معایب کیف پول اتمیک چیست؟

  • تعداد محدودی از دارایی‌های کریپتو برای خرید در دسترس است: اگرچه می‌توان ارزهای دیجیتال را در کیف پول خریداری کرد، اما تعداد آنها محدود است. فقط بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، ریپل و بیت کوین کش را می‌توان در کیف پول خرید.
  • امنیت کم‌تر در مقایسه با کیف پول سخت افزاری: کیف پول‌های نرم افزاری امنیت کمتری در مقایسه با کیف پول‌های سخت افزاری دارند. این موضوع از اتمیک ولت نیز مستثنی نیست.

جمع‌بندی

کیف پول اتمیک ارز دیجیتال از چندین دارایی مبتنی بر بلاکچین پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان خرید، مبادله و تبدیل ارزهای رمزنگاری شده را می‌دهد. اتمیک ولت را می‌توان به عنوان یک رقیب در بین همتایان خود دانست. این کیف پول با رابط کاربری آسان، برای سرمایه‌گذارانی که علاوه بر مدیریت سبد و تراکنش‌های خود، به سرعت، امنیت و حریم خصوصی نیز اهمیت می‌دهند، بسیار مناسب است.