[نمایشگاه خودرو دیترویت 2016] سرانجام کاوشگر جدید آئودی معرفی شد: Lunar Quattro در انتظار فضانوردان

شاید بتوان گفت کوچک‌ترین وسیله‌ای که در نمایشگاه خودرو دیترویت 2016 معرفی شده، کاوشگر Lunar Quattro شرکت آئودی باشد که هدف اصلی آئودی از ساخت و ارسال آن به کره ماه، شرکت در رقابت XPRIZE Competition شرکت گوگل باشد، رقابتی که گوگل شرکت‌های مخلتف را به تولید کاوشگری کوچک دعوت نموده و از آنها خواسته تا […]

شاید بتوان گفت کوچک‌ترین وسیله‌ای که در نمایشگاه خودرو دیترویت 2016 معرفی شده، کاوشگر Lunar Quattro شرکت آئودی باشد که هدف اصلی آئودی از ساخت و ارسال آن به کره ماه، شرکت در رقابت XPRIZE Competition شرکت گوگل باشد، رقابتی که گوگل شرکت‌های مخلتف را به تولید کاوشگری کوچک دعوت نموده و از آنها خواسته تا آنها را برای طی کردن مسافت حداقل 500 متری، به ماه بفرستند. کاوشگر شرکت آئودی نیز به همین منظور تولید شده و سازندگان از یک دوربین بسیار با کیفیت نیز برای این کاوشگر استفاده نموده‌اند که می‌تواند علاوه بر ثبت تصاویری بسیار با کیفیت، ویدئوهای با کیفیت فوق‌العاده بالایی را نیز ثبت نماید.

شاید بزرگ‌ترین و قابل توجه‌ترین تلاشی که آئودی داشته، این باشد که کاوشگر کوچک آنها وزن بسیار پایینی دارد. به چرخ‌های این وسیله نگاه کنید، با اینکه آنها به وسیله‌ی پرینتر سه‌بعدی و از جنس آلومینیوم تولید شده‌اند، اما اندازه‌ای بسیار بزرگ داشته و وزنی آنها نیز فوق‌العاده پایین است. با توجه به ساخته‌های قبلی آئودی، باید بدانید که وزن این کاوشگر تا حد زیادی نسبت به نسخه‌های قبلی کاهش پیدا کرده که این میزان، 200 گرم به ازای هر چرخ بوده است.

البته باید بدانید که چنین کاهش وزنی، حدود 80 هزار یورو برای آئودی آب خورده و البته هدف این شرکت نیز چیزی جز این موضوع و رسیدن به این وزن پایین نبوده است.

audi-lunar-quattro-7

در بخش بالایی این کاوشگر، یک پنل با اندازه‌ی 300 سانتی‌متر مربع قرار گرفته که وظیفه‌ی آن، شارژ کردن باتری‌های یون‌لیتیومی داخل کاوشگر می‌باشد. البته نوع این باتری‌ها با آنچه که در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد، تفاوت زیادی دارد.

قابلیت چرخش 360 درجه‌ی چرخ‌های کاوشگر Lunar Quattro نیز همانند آن چیزیست که هفته‌ی گذشته ناسا با رونمایی Mars Rover در پایگاه فضایی جانسون، پیش روی علاقه‌مندان قرار داد. در این مورد نیز باید بگوییم که با قرار گرفتن یک کاوشگر با فاصله‌ی چندین هزار مایلی، افزایش دادن کارایی چرخ‌ها و رساندن آن به حداکثر خود، شاید بهترین کار باشد.

audi-lunar-quattro-9

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال