شفق قطبی می تواند صحبت کند!

مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد به دلیل ارتباط قوی بین نوسانات ژئومغناطیسی و صدای شفق قطبی احتمال دارد شفق های قطبی بتوانند صحبت کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افسانه های قدیمی به صحبت کردن شفق های قطبی اشاره دارد اما مدت ها پیش دانشمندان آن را پدیده های صوتی روانی […]

مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد به دلیل ارتباط قوی بین نوسانات ژئومغناطیسی و صدای شفق قطبی احتمال دارد شفق های قطبی بتوانند صحبت کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افسانه های قدیمی به صحبت کردن شفق های قطبی اشاره دارد اما مدت ها پیش دانشمندان آن را پدیده های صوتی روانی معرفی کرده و گفته بودند این صداها تنها در تصورات افراد وجود دارد و واقعیت نخواهد داشت. اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد ممکن است این افسانه‌های قدیمی حقیقت داشته و به دلیل وجود طوفان های مغناطیسی صدا هایی تولید کنند.

مطالعه اخیر محققان دانشگاه آلتو در فنلاند بار دیگر روی این موضوع انجام گرفت و نشان داد بین صدا های شفق قطبی و نوسانات ژئومغناطیسی ارتباط قوی وجود دارد. در این مطالعه طی آزمایشی مشخص شد در صورت وجود شرایط مناسب یک بسته هوای گرم در فاصله ۷۵ متری بالاتر از سطح زمین بار ساکنی را در خود نگه داشته و در صورت پراکنده و تخلیه شدن صدایی شبیه به ترک خوردن یا شکستن یخ تولید می کند.

 به گفته این محققان در صورت وجود شرایط ژئومغناطیسی و در زمانی که حتی شفق قطبی قابل رویت نیست نیز ممکن است چنین صدایی تولید شود. آنتو لین پروفسور دانشگاه آلتو و از محققان برجسته این تحقیق می گوید: در این مطالعه مشخص شد استدلال عدم وجود صدای شفق قطبی و یا وجود آن به شکلی استثنایی رد میشود. به گفته لین اکنون در این مطالعه به طور کامل مشخص شد که امکان پیش بینی زمان ایجاد صدا توسط شفق قطبی وجود دارد و با کمک داده های ژئومغناطیسی با دقت ۹۰ درصد می توان زمان تولید صدا های شفق قطبی را نیز پیش بینی کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال