استرالیا از نخستین باغ وحش هولوگرامی در جهان رونمایی کرد

افتتاح نخستین باغ وحش هولوگرامی جهان در استرالیا گام مهمی در جهت آینده دنیای سرگرمی برداشته شد. ساخت این مرکز تفریحی توسط شرکت Axiom Holographics انجام گرفت و باعث جلب توجه بسیاری شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این باغ وحش هولوگرامی شامل تصاویر یه بعدی از حیوانات است که مقابر چشمان […]

افتتاح نخستین باغ وحش هولوگرامی جهان در استرالیا گام مهمی در جهت آینده دنیای سرگرمی برداشته شد. ساخت این مرکز تفریحی توسط شرکت Axiom Holographics انجام گرفت و باعث جلب توجه بسیاری شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این باغ وحش هولوگرامی شامل تصاویر یه بعدی از حیوانات است که مقابر چشمان شما به نمایش در می آیند. بدین ترتیب تماشاچیان تجربه قدم زدن واقعی در کنار حیواناتی مانند فیل، زرافه، دایناسور و حتی نهنگ را خواهند داشت.

در ابن باغ وحش تنها نمایش حیوانات انجام نمیشود و می توان با استفاده از تکنولوژی به دشت های وسیع سافاری در آفریقا و یا مناطق سرد قطب نیز سفر کرد. نکته مهم در مورد این باغ وحش بکارگیری تکنولوژی پیشرفته نمایشگر هولوگرافیک است. این فناوری امکان مشاهده محتوای یکسان برای چند نفر را فراهم میکند. در حالیکه در هدست های واقعیت مجازی این امر تنها برای یک نفر مقدور است. همچنین این شرکت برای نمایش عناصری مانند باد، آب و هوا، دما و حتی بو از جلوه های چهار بعدی استفاده کرده است.

بروس دل، مدیر عامل Axiom طراح اصلی این باغ وحش در بیانیه خود اعلام کرد مراکز هولوگرافیک روشی ساده به مکان های خواهد بود که امکان سفر به آنها در حالت عادی وجود ندارد.