شکایت دولت استرالیا از فیسبوک به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران استرالیایی

دولت استرالیا فیسبوک را به نقض حریم خصوصی متهم کرده است. این دولت فیسبوک را مقصر پرونده کمبریج آنالیتیکا دانست و خواهان 529 میلیارد دلار غرامت شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Mashable، دولت استرالیا مدعی شده که فسیبوک حریم خصوصی 311 هزار و 127 شهروند اسن […]

دولت استرالیا فیسبوک را به نقض حریم خصوصی متهم کرده است. این دولت فیسبوک را مقصر پرونده کمبریج آنالیتیکا دانست و خواهان 529 میلیارد دلار غرامت شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از Mashable، دولت استرالیا مدعی شده که فسیبوک حریم خصوصی 311 هزار و 127 شهروند اسن کشور ر ا نقض کرده است. این اتفاق بین سالهای 2014 تا مه 2015 افتاده است. این داستان مربوط به اپلیکیشن This is Your Digital Life بوده و فیسبوک اطلاعات شخصی کاربران را به شرکتی به نام کمبریج آنالیتیکا فروخته بود. این شرکت نیز از این اطلاعات برای مقاصد سیاسی استفاده کرده بود.

فسیبوک در این شکایت به سوء استفاده از اطلاعات شخصی کاربران و عدم تدابیر لازم برای حفظ اطلاعات کاربران محکوم شده است. طبق قوانین دولت استرالیا چنین سوء استفاده هایی محکومیت قضایی دارد. با توجه به مبلغ غرامت برای هر فرد و تعداد شاکیان این پرونده، اکنون فیسبوک باید مبلغ 529 میلیارد دلار به دولت استرالیا پرداخت کند. رسوایی کمبریج آنالیتیکا پیش از این نیز فیسبوک را به پرداخت جریمه های نقدی بسیاری مجبور کرده بود. کشورهایی نظیر انگلستان، آمریکا و برزیل نیز فیسبوک را جریمه کرده بودند. بنظر میرسد پس از دوسال هنوز هم این رسوایی ادامه داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال