محققان استرالیایی نوعی آزمایش خون برای تشخیص رانندگان خسته ابداع کردند

محققانی در استرالیا برای تشخیص خوای آلودگی رانندگان در پشت فرمان از نوعی آزمایش خون استفاده کردند. به گفته محققان در صورت تامین بودجه می توان از ابن آزمایش در جاده ها طی ۵ سال آینده استفاده کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه موناش با استفاده از آزمایش خون […]

محققانی در استرالیا برای تشخیص خوای آلودگی رانندگان در پشت فرمان از نوعی آزمایش خون استفاده کردند. به گفته محققان در صورت تامین بودجه می توان از ابن آزمایش در جاده ها طی ۵ سال آینده استفاده کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه موناش با استفاده از آزمایش خون جدید به تشخیص رانندگان خواب آلوده پرداختند. بدین ترتیب می توان پیگرد قانونی برای افرادی که در نتیجه خواب ناکافی دچار تصادف میشوند انجام داد. در خال حاضر از آزمایش خون تنها برای مشخص کردن مصرف الکل در رانندگان استفاده میشود. اما بسیاری از تصادفات و حوادث جاده ای در اثر الکل نبوده و به دلیل خستگی و ساعات کاری طولانی روی می دهد.

طبق تحقیقات اخیر رانندگی با خواب کمتر از پنج ساعت در شبانه روز همانند رانندگی در حالت مستی خطرناک است. به همین دلیل باید از روشی برای اندازه گیری میزان خواب آلودگی رانندگان استفاده کرد.

کلر اندرسون، استاد دانشگاه موناش و موسسه مغز و سلامت روان با همکاری گروهی از پژوهشگران برای تحقیقات خود ۵ نشانگر زیستی را در خون شناسایی کردند. این نشانگرهای زینی با دقت بسیار بالا می توانند بیدار بودن راننده طی ۲۴ ساعت گذشته را تشخیص دهند.

این نشانگرهای به قسمت های مختلف بدن تعلق دارند و از آنجاییکه این نشانگرها متابولیت نیستند پس در صورت تصادف تاثیر روی آنها کمتر خواهد بود. این روش در زندگی واقعی نیز مورد استفاده قرار گرفت و با دقت ۹۰ درصد توانست میزان خواب آلودگی را شناسایی کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال