محققان استرالیایی باتری های قابل بازیافت برای گوشی های هوشمند ساختند

مهندسان استرالیایی در اقدامی جدید موفق به باتری های تلفن همراه با عمری سه برابر بیشتر از باتری های معمولی شدند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در نوآوری جدید محققان استرالیایی از موسسه سلطنتی و فناوری ملبورن به جای دور انداختن باتری ها پس از حداکثر سه سال، امکان ساخت باتری های […]

مهندسان استرالیایی در اقدامی جدید موفق به باتری های تلفن همراه با عمری سه برابر بیشتر از باتری های معمولی شدند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در نوآوری جدید محققان استرالیایی از موسسه سلطنتی و فناوری ملبورن به جای دور انداختن باتری ها پس از حداکثر سه سال، امکان ساخت باتری های قابل بازیافت وجود دارد. در این فناوری جدید با استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا زنگ زدگی احتمالی از بین رفته و عملکرد باتری مهار میشود.

در حال حاضر می آن باتری های جمع آوری شده در استرالیا برای بازیافت تنها ده درصد از مجموع باتری ها است که نسبت به استاندارد جهانی بسیار پایین است. باتری های دیگر نیز همراه با دیگر زباله ها به محل دفن برده می شوند که می توانند آسیب هایی را به محیط زیست وارد کنند. از طرفی بازیافت باتری های لیتیومی نیز هزینه بالایی دارد و به همین دلیل نوآوری محققان در این کشور می تواند چالش های موجود را برطرف کند. نانوماده این محققان به نام MXene می تواند جایگزین لیتیوم شده و در باتری های جدید مورد استفاده قرار بگیرد.

طبق گفته لزلی یئو، استاد برجسته شیمی ماده جدید شباهت زیادی به گرافین دارد و رسانایی الکتریکی بالایی خواهد داشت. البته ویژگی بکر آن قابلیت ایجاد تنظیمات است که در گرافین دیده نمیشود. در صورت تحقق استفاده از این نانوماده می توان از آن در فناوری های دیگر استفاده کرد. به گفته یئو از مشکلات اساسی استفاده از MXene زنگ زدن آن بود که به راحتی اتفاق می افتد. این موضوع رسانایی آن را کاهش دهد. به همین دلیل از امواج فراصوتی فرکانس بالا استفاده شد تا ویژگی زنگ زدگی کنترل شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال