دانشمندان استرالیایی روش بافت برداری مجازی را برای دریافت کنندگان پیوند قلب پیشنهاد کردند

دانشمندان استرالیایی تلاش دارند تا به جای بافت برداری تهاجمی در دریافت کنندگان پیوند قلب از بافت برداری مجازی با شرایط بهتر استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افرادی که پیوند قلب انجام داده اند برای تشخیص رد این پیوند به روش بافت برداری تهاجمی نیاز دارند. اما به نظر می‌رسد […]

دانشمندان استرالیایی تلاش دارند تا به جای بافت برداری تهاجمی در دریافت کنندگان پیوند قلب از بافت برداری مجازی با شرایط بهتر استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، افرادی که پیوند قلب انجام داده اند برای تشخیص رد این پیوند به روش بافت برداری تهاجمی نیاز دارند. اما به نظر می‌رسد طبق یافته های دانشمندان می توان به جای بافت برداری تهاجمی روش ایمن و موثر دیگری را جایگزین کرد. روش جدید با کاهش عوارض بافت برداری میزان بستری شدن در بیمارستان را نیز کاهش می دهد.

دانشمندان موسسه پژوهش قلب ویکتور چانگ و سنت وینسنت در استرالیا با روش بافت برداری مجازی قصد دارند به اینگونه بیماران کمک کنند. در حال حاضر سالانه ۳۵۰۰ نفر عمل پیوند قلب انجام میدهند که ممکن است برخی از آنها به رد عضو دچار شوند. اندرو جابور از محققان این تحقیق می گوید: با کمک روش جدید میتوان علاوه بر مراقبت از هزاران بیمار دریافت کننده پیوند قلب در جهان آن را بهبود بخشید.

 به گفته وی این بیماران پس از دریافت پیوند به بررسی نزدیک و با دقت بالا نیاز دارند. با روش جدید بافت برداری مجازی می توان بدون نیاز به روش های تهاجمی سریع تر و مقرون به صرفه تر بیماران را تحت نظر قرار داد. در حال حاضر برای بررسی رد پیوند در بیماران از بافت برداری استفاده می شود. با استفاده از آن می توان سطح درمان سرکوب کننده ایمنی و حتی مناسب بودن آن را تعیین کرد و بدین ترتیب از رد پیوند جلوگیری می شود.

در روش تهاجمی یک لوله در سیاهرگ گردن قرار گرفته و برای برداشت بافت از قلب وارد آن می شود. این روش بسیار خطرناک بوده و علاوه بر ناراحتی ممکن است باعث آسیب در قلب یا دریچه آن شود. این در حالی است که بیماران دریافت پیوند ممکن است در سال اول خود حدود ۱۲ بار بافت برداری شوند. اما روش جدید دانشمندان از طریق بررسی سطح ورم قلب کار می کند. آزمایش های انجام گرفته روی بیماران نشان می دهد روش جدید می تواند در تشخیص رد پیوند بسیار موثر باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال