استارتاپ اتریشی نوعی قارچ را به عنوان جایگزین گوشت تولید می کند

یک استارتاپ اتریشی قصد دارد با پرورش انواع مختلف قارچ مقرون به صرفه آن را جایگزین گوشت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به انتشار گازهای گلخانه ای در جهان توسط صنعت دامپروری و همچنین استفاده آنها از ۸۰ درصد زمین استارتاپ ATTA به دنبال جایگزینی گوشت با قارچ است. […]

یک استارتاپ اتریشی قصد دارد با پرورش انواع مختلف قارچ مقرون به صرفه آن را جایگزین گوشت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با توجه به انتشار گازهای گلخانه ای در جهان توسط صنعت دامپروری و همچنین استفاده آنها از ۸۰ درصد زمین استارتاپ ATTA به دنبال جایگزینی گوشت با قارچ است. قارچ ها دارای مواد مغذی بسیاری هستند که می توانند به جای بخشی از مصرف گوشت در جهان مورد استفاده قرار بگیرند. در حال حاضر نیز بسیاری از کشاورزان مشغول پرورش قارچ هستند.

 ایده اصلی استارتاپ ATTA نیز ایجاد یک ساختار هوشمند برای پرورش مناسب قارچ است. به طوری که نمونه اولیه راه اندازی شده توسط این شرکت بسیار ساده است و در مکان‌هایی مانند سوپرمارکت نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

 سباستین مدل از بنیان گذاران این استارتاپ در مورد روش خود در پرورش قارچ می گوید: این سیستم پرورش قارچ به صورت ماژولار است که می تواند حتی در فضاهای باز نیز مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی برای ایمن سازی نیز یک پلتفرم برای نظارت از راه دور راه اندازی شده است. بدین ترتیب امکان تولید غیر متمرکز وجود خواهد داشت. طراحی ماژولار یا مدولار بودن در این سیستم باعث تقسیم آن به قطعات کوچکتر خواهد شد.

 به گفته بنیانگذار استارتاپ پرورش قارچ نوع Lion’s Mane می‌تواند با خواصی مانند گوشت از انتشار دی اکسید کربن جلوگیری کرده و مصرف منابع را نیز کاهش دهد. با توجه به اینکه این قارچ از نوع بهترین آن است می‌توان آن را با گوشت مرغ و خرچنگ در طعم مقایسه کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال