مراکز مجاز استخراج رمز ارز باید از ابتدای تیرماه برق خود را از شبکه سراسری قطع کنند

طبق گفته سخنگوی صنعت برق از اول تیرماه مراکز مجاز استخراج رمز ارز دیگر مجاز به استفاده از برق سراسری نخواهند بود و برق این مراکز قطع خواهد شد. از طرفی رئیس هیئت مدیره انجمن بلاکچین این اقدام را به نفع استخراج کنندگان زیرزمینی و افزایش فعالیت آنها دانست. به گزارش سرویس اخبار فناوری و […]

طبق گفته سخنگوی صنعت برق از اول تیرماه مراکز مجاز استخراج رمز ارز دیگر مجاز به استفاده از برق سراسری نخواهند بود و برق این مراکز قطع خواهد شد. از طرفی رئیس هیئت مدیره انجمن بلاکچین این اقدام را به نفع استخراج کنندگان زیرزمینی و افزایش فعالیت آنها دانست.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سخنگوی صنعت برق کشور در مصاحبه ای اعلام کرد مراکز مجاز استخراج رمز ارز باید از ابتدای تیرماه دریافت برق خودر را مراکزی غیر از شبکه سراسری انجام دهند. با توجه به ثبت رکوردهای جدید در مصرف برق و پیش بینی ها در مورد مصرف آن در هفته های آینده محدودیت هایی در تامین برق به وجود می آید. به همین دلیل تمامی ۱۱۸ مرکز مجاز استخراج رمز ارز در کشور باید دریافت برق خود را از شبکه سراسری قطع کنند.

از طرفی امید علوی رئیس هیئت مدیره انجمن بلاکچین این دستور را یک ناعدالتی خوانده که طی آن فعالیت زیرزمینی ماینرها را افزایش میدهد. مراکز مجاز استخراج رمز ارز تنها حدود ۲۵۰ مگاوات از شبکه سراسری برق استفاده میکند. حتی برخی از آنها با توجه به خاموشی های شبکه برق با استفاده از ژنراتور و گاز برق خود را تامین خواهند کرد. اما خاموشی ماینرها باعث افزایش فعالیت زیرزمینی و آسیب به کشور خواهد شد. به گفته وی با توجه به کاهش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر این تصمیم باعث آسیب اقتصادی به صاحبان این مراکز شده و ممکن است به تعطیلی برخی از آنها نیز بینجامد. در صورت تعطیلی این مراکز و فروش دستگاههای آنها در بازار آزاد ممکن است فعالیت های زیرزمینی نیز افزایش پیدا کند که باز هم با تبعات منفی برای کشور همراه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال