نگرانی نویسندگان از کتاب های نوشته شده با چت بات ChatGPT

هجوم کتاب های نوشته شده با ChatGPT باعث نگرانی نویسندگان شده است. در حال حاضر حدود ۲۰۰ کتاب در آمازون به ثبت رسیده است که نام نویسنده آنها ChatGPT ثبت شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چت بات ChatGPT به عنوان نویسنده در فروشگاه کیندل آمازون به ثبت رسیده است. احتمالا […]

هجوم کتاب های نوشته شده با ChatGPT باعث نگرانی نویسندگان شده است. در حال حاضر حدود ۲۰۰ کتاب در آمازون به ثبت رسیده است که نام نویسنده آنها ChatGPT ثبت شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چت بات ChatGPT به عنوان نویسنده در فروشگاه کیندل آمازون به ثبت رسیده است. احتمالا تعداد کتاب های نوشته شده بیشتر است. در این حالت

در حالی که هنوز در مورد محتوای تولید شده توسط این هوش مصنوعی ابهامات اخلاقی وجود دارد. طبق گزارش منتشر شده توسط رویترز ، برخی افراد با کمک ChatGPT توانسته اند به رویای همیشگی خود یعنی نویسندگی برسند. یکی از افرادی که به آرزوی خود برای نویسنده شدن رسیده برت شیکلر نام دارد. این فرد با استفاده از چت بات ChatGPT کتابی برای کودکان نوشته و برای فروش در بخش کیندل فروشگاه آمازون قرار داده است. این کتاب ۳۰ صفحه ای در نسخه دیجیتالی و با قیمت ۲.۹۹ دلار بفروش می رسد. نسخه چاپی این کتاب نیز با مبلغ ۹.۹۹ دلار فروخته میشود. این فرد از زمان تهیه این کتاب و در حدود یک ماه توانسته ۱۰۰ دلار از فروش کتاب بدست آورد.

نمونه دیگر از کتاب های منتشر شده در آمازون کتابی به نام The power of homework است. طبق قانون آمازون نویسندگان مجبور به اعلام ایتفا ه از هوش مصنوعی در نوشتن کتاب نیستند.

بسیاری از منتقدان ضمن انتقاد از ابن اقدامات آن را مایه نگرانی دانستند. زیرا این کار ممکن است باعث بیماری نویسندگان واقعی شود. مری روزنبرگ، مدیر اجرایی Authors Guide در این باره می گوید: کلیه نویسندگان باید در مورد بوجود آوردن کتاب هایشان توضیح دهند. زیرا در اینده شاهد حجم عظیمی از کتاب های بی کیفیت خواهیم بود.