فروش داده های کاربران توسط آنتی ویروس AVAST

آواست با استفاده از آنتی ویروس رایگان خود اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده، آنها را دسته بندی میکند و به شرکت های بزرگ می فروشد. بر اساس تحقیقات سایت  PCMag بسیاری از شرکت های بزرگ نظیر مایکروسافت، گوگل، هوم دپو، پپسی، Loreal، صفورا و کمپانی‌های کویریگ، یلپ و اکسپدیا در لیست مشتریان داده های […]

آواست با استفاده از آنتی ویروس رایگان خود اطلاعات کاربران را جمع آوری کرده، آنها را دسته بندی میکند و به شرکت های بزرگ می فروشد. بر اساس تحقیقات سایت  PCMag بسیاری از شرکت های بزرگ نظیر مایکروسافت، گوگل، هوم دپو، پپسی، Loreal، صفورا و کمپانی‌های کویریگ، یلپ و اکسپدیا در لیست مشتریان داده های این شرکت قرار دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک‌نیوز و به نقل از Engadget، این اولین باری نیست که آواست به دلیل نقض حریم خصوصی متهم شده است. پیش از این نیز به همین دلیل افزونه آواست از مرورگرهای فایرفاکس و اپرا پاک شد. این شرکت داده های کاربران نظیر سرچ های گوگل، گوگل مپس تا پروفایل های LinkedIn آنها را دسته بندی کرده و در اختیار شرکت مادر خود یعنی Jumpshot قرار میدهد و سپس به شرکت های بزرگ به بهای میلیون ها دلار فروخته میشود.

مایکروسافت اعلام کرده که با این شرکت همکاری نداشته اما گوگل در این مورد چیزی نگفته است. شرکت هایی نظیر Omnicom Media مبلغ دو میلیون دلار پرداخت کرده اند تا کلیه اطلاعات کاربران از جمله کلیک های آنها را در اختیار داشته باشند. بسیاری از کاربران ترجیح میدهند تا از دیفندر ویندوز 10 استفاده کنند تا اینکه از نرم افزارهای آنتی ویروس بهره ببرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال