AVG لیست 10 اپلیکیشن اول اندرویدی را که باعث کاهش سرعت دستگاه‌های هوشمند می‌شود، منتشر کرد

همانطور که اطلاع دارید دستگاه‌های هوشمند اندرویدی، در مدل‌های مختلفی عرضه شده و طیف وسیعی از سخت‌افزارها با قدرت‌های مختلفی در آنها به کار گرفته شده است. همچنین اپلیکیشن‌هایی که برای این سیستم‌عامل طراحی و توسعه داده شده‌اند، طیف وسیعی دارند؛ برخی از آنها سبک و برخی بسیار سنگین هستند. شدت این سنگینی (که البته […]

همانطور که اطلاع دارید دستگاه‌های هوشمند اندرویدی، در مدل‌های مختلفی عرضه شده و طیف وسیعی از سخت‌افزارها با قدرت‌های مختلفی در آنها به کار گرفته شده است. همچنین اپلیکیشن‌هایی که برای این سیستم‌عامل طراحی و توسعه داده شده‌اند، طیف وسیعی دارند؛ برخی از آنها سبک و برخی بسیار سنگین هستند. شدت این سنگینی (که البته به موارد بسیار زیادی مربوط می‌شود) باعث شده حتی برخی از پرچم‌داران نیز با مشکلاتی در اجرای آنها روبه‌رو باشند. همچنین این حالت می‌تواند باعث مصرف بیش از حد باتری، اشغال کردن فضای زیادی از حافظه گوشی و یا استفاده‌ی بیش از حد از پردازنده شود. حالا بخش امنیت شرکت AVG، تحقیقی کامل بر روی این موارد انجام داده و سعی کرده تا اپلیکیشن‌هایی که به هر دلیل باعث کم شدن سرعت گوشی و یا مشکلات مشابه می‌شوند را شناسایی نماید.

البته شاید انتظارش را نداشته باشید، اما اپلیکیشن Snapchat در بالای این لیست قرار گرفته که دلیل این موضوع نیز طبیعت این اپلیکیشن و استفاده از GPS، Wifi، Data و دوربین گوشی به صورت همزمان است. این موضوع باعث شده تا این اپلیکیشن حتی بتواند بالاتر از اپلیکیشن FaceBook قرار بگیرد.

مورد دیگری که محققان در شرکت AVG متوجه آن شده‌اند و قطعا می‌تواند شما را نیز متعجب سازد، مصرف بیش از حد اپلیکیشن Tumbler از گوشی است. جالب است بدانید که طبق گزارش، میزان استفاده‌ی Tumbler از اینترنت گوشی (Data) از مجموع اپلیکیشن Netflix و Spotify نیز بیشتر می‌باشد. البته AVG هیچ توضیحی در مورد اینکه چرا این اپلیکیشن‌ها به این صورت از منابع دستگاه استفاده می‌کنند، ارائه نکرده چرا که حتی میزان محتوای نمایش‌داده در آن نیز نمی‌تواند چنین حجمی را مصرف کند.

AVG reveals Top 10 performance-killing Android apps 2

از طرفی AVG اطلاعاتی را منتشر کرده که باید به آن حق بدهیم. به عنوان مثال دلیل اجرای همزمان اپلیکیشن‌های Friends و Word هنگام روشن کردن دستگاه چیست؟ این موضوع می‌تواند باعث مصرف بسیار زیاد باتری گردد. یا چرا اپلیکیشن Chrome باید تا این حد فضای داخلی دستگاه را اشغال کند؟ این موضوع در مورد کامپیوترهای خانگی نیز وجود داشته و به خوبی دیده می‌شود.

البته AVG قصد ندارد کاربران را نگران کند و تنها هدف این شرکت، این است که کاربران در مورد اپلیکیشن‌هایی که بیش از سایرین، از منابع داخلی گوشی استفاده می‌کنند، مطلع سازد. با این حال طبق لیستی که AVG منتشر کرده، اپلیکیشن‌هایی که نام آنها دیده می‌شود از محبوب‌ترین و بهترین اپلیکیشن‌های موجود در بازار هستند که کاربران بسیار زیادی نیز دارند. در ادامه می‌توانید این لیست را به صورت کامل مشاهده نمایید:

اپلیکیشن‌هایی که باعث کاهش سرعت دستگاه می‌شوند

Facebook
Path
9GAG Funny Pics & Videos
Instagram
Spotify Music
BBM (BlackBerry)
QQ (Tencent Technology)
textPlus Free Text & Calls
Wattpad Free Books & Stories
iFunny : )

اپلیکیشن‌هایی که باعث مصرف زیاد باتری شده و هنگام روشن کردن دستگاه، اجرا می‌شوند

AllShareCast Dongle S/W Update (Samsung)
ChatON Voice & Video Chat (Samsung)
Beaming Service for Beep’n’Go (Moheam)
magicApp: Free Calls (magiclack VocalTec)
Samsung WatchON Tablets
Facebook
Path
PPS for Mobile
Vault-Hide SMS Pics & Videos
Al-Moazin Lite Prayer Times

اپلیکیشن‌هایی که باعث پر شدن فضای داخلی دستگاه می‌شوند

NY Times — Breaking News
Tango Messenger Video & Calls
Spotify Music
Facebook
Chrome Browser
9GAG Funny pics & videos
Instagram
LINE camera — Selfie & Collage
Vine
Talking Angela

بازی‌هایی که باعث خالی شدن باتری دستگاه می‌شوند

Puzzle & Dragons (GungHo Online Entertainment)
Hay Day (Supercell)
Candy Crush Saga (King)
Minecraft — Pocket Edition (Mojang)
Cookie Jam (SGN)
Pet Rescue Saga (King)
Clash of Clans (Supercell)
Bubble Witch 2 Saga (King)
Farm Heroes Saga (King)
Angry Birds (Rovio Mobile)

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال