شرکت اکسیوم اسپیس اسامی افراد شرکت کننده در ماموریت سرنشین‌دار را اعلام کرد

اسامی نفرات شرکت کننده در اولین ماموریت سرنشین دار خصوصی مربوط به شرکت هوافضایی اکسیوم اسپیس اعلام شد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، ماموریت Ax-1 مربوط به شرکت اکسیوم اسپیس  در سال ۲۰۲۰ اعلام شده بود. اکنون اعضای شرکت کننده در این مأموریت سرنشین‌دار نیز مشخص شدند. در بین این اعضا نام تام کروز […]

اسامی نفرات شرکت کننده در اولین ماموریت سرنشین دار خصوصی مربوط به شرکت هوافضایی اکسیوم اسپیس اعلام شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، ماموریت Ax-1 مربوط به شرکت اکسیوم اسپیس  در سال ۲۰۲۰ اعلام شده بود. اکنون اعضای شرکت کننده در این مأموریت سرنشین‌دار نیز مشخص شدند. در بین این اعضا نام تام کروز بازیگر هالیوودی نیز به چشم می‌خورد و قرار بود این بازیگر نیز به همراه کپسول کرو دراگون برای فیلمبرداری به ایستگاه فضایی بین‌المللی برود اما اکسیوم پس از آن احتمال حضور این بازیگر در بین افراد را منتفی خوانده است.

 در حال حاضر تعداد ۴ نفر برای ماموریت انتخاب شده‌اند که هر کدام حدود ۵۵ میلیون دلار به عنوان هزینه بلیط و سفر به ایستگاه فضایی پرداخت کردند. این افراد شامل مایکل لوپز آلریا، فضانورد سابق ناسا و نائب رئیس شرکت اکسیوم خواهد بود. گالریا قرار است فرماندهی مأموریت را نیز بر عهده داشته باشد. نفر بعدی لری کانر است که یک سرمایه گذار آمریکایی و خلبان بازنشسته است. مارک پتی یک کارآفرین کانادایی است. ایتان ستیب نیز یک سرمایه گذار از اسرائیل است. این افراد قرار است طی ماموریت Ax-1 حدود یک هفته در ایستگاه فضایی بین المللی باقی بمانند. در واقع این ماموریت خصوصی آغاز استفاده تجاری از مدار نزدیک زمین LEO خواهد بود.

شرکت فضایی اکسیوم پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد در آینده ایستگاه فضایی خصوصی در مدار زمین دایر کند و علاوه بر ماموریت های خصوصی، فناوری هایی را در آنجا توسعه داده که هم اکنون انجام آن بر روی زمین امکان پذیر نیست. این تحقیقات می‌تواند شامل ساخت قرنیه مصنوعی و یا فیبر های اپتیکی باشد. علاوه بر آن اکسیوم برنامه‌هایی را برای ساخت یک پیشرانه فضایی با سوخت متان و اکسیژن در سر دارد که در آینده در ایستگاه فضایی این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال