باکتری ها می توانند به عنوان باتری های زیستی انرژی تولید کنند

محققان با کمک یک روش جدید از سه نوع مختلف باکتری برای تامین انرژی در باتری های زیستی استفاده کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه بینگهمتون برای تامین انرژی باتری های زیستی آزمایش هایی را روی سه نوع مختلف از باکتری انجام دادند. باتری های زیستی روشی جدید برای تامین […]

محققان با کمک یک روش جدید از سه نوع مختلف باکتری برای تامین انرژی در باتری های زیستی استفاده کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه بینگهمتون برای تامین انرژی باتری های زیستی آزمایش هایی را روی سه نوع مختلف از باکتری انجام دادند. باتری های زیستی روشی جدید برای تامین انرژی دستگاه ها ارائه می کند و فرایند آن نیز تجزیه انرژی در سلول های زیستی خواهد بود. به عنوان مثال مهمترین منبع انرژی در موجودات زنده گلوکز است. سلول ها به کمک آنزیم های درون خود می توانند گلوکز را تجزیه کنند. الکترون های آزاد شده از آن برای تامین انرژی دستگاه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سئوهون چوی از استادان دانشگاه بینگهمتون آمریکا تحقیقات زیادی روی باتری های زیستی انجام داده است. وی دریافت که تعامل باکتری ها امکان ایجاد انرژی کافی برای نیرو رسانی به دستگاه ها را خواهد داشت. اگرچه تحقیقات موفقیت‌آمیز بودند اما چوی و تیم وی تلاش کردند تا طول عمر باتری ها را افزایش دهند. در سیستم اولیه آن ها از دو باکتری برای تامین انرژی باتری استفاده شده بود. اما در تحقیقات جدید آنها از یک سیستم دارای سه باکتری استفاده کردند.

 این سه باکتری شامل باکتری های فتوسنتز کننده، باکتری های تولید کننده مواد شیمیایی و باکتری های تولید کننده الکتریسیته بودند. این دانشمند در تشریح عملکرد باتری ساخته شده می گویند: باکتری فتوسنتز کننده وظیفه تولید غذای طبیعی برای سایر سلول های باکتریایی را انجام میدهد. باکتری های تولید کننده الکتریسیته در بخش میانی این تعامل قرار دارند و باکتری های تولید کننده مواد شیمیایی نیز برخی مواد مناسب را برای بهبود انتقال الکترون تولید خواهند کر.د در نوع جدید باتری مونتاژ شده یک ساختار سه در سه سانتی متر ایجاد شد و می تواند بسته به نوع دستگاه از این باتری ها استفاده شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال