باکتری هایی که پس از بستری شدن در بیمارستان به بیمار حمله می کنند

محققان می‌گویند نوعی باکتری وجود دارد که در بیمارستان و پس از بستری شدن بیمار به وی حمله می کند. به همین دلیل این بیماران باید در این زمان مراقبت بیشتری از خود عمل آورند. گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر در ایالات متحده دچار عفونت های داخل بیمارستانی […]

محققان می‌گویند نوعی باکتری وجود دارد که در بیمارستان و پس از بستری شدن بیمار به وی حمله می کند. به همین دلیل این بیماران باید در این زمان مراقبت بیشتری از خود عمل آورند.

گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سالانه حدود ۱۰۰ هزار نفر در ایالات متحده دچار عفونت های داخل بیمارستانی می شوند به طوری که جان خود را از دست میدهند.

مطالعه جدید دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن نشان می دهد د در این عفونت ها یک عامل احتمالی وجود دارد. نویسندگان این مطالعه می گویند در زمان بستری بیماران یک باکتری مضر از آنها به عنوان منبع استفاده می کند. این در حالی است که بسیاری از بیماران از این موضوع اطلاعی ندارند و پیش از آن باکتریهای کشنده در بدن آنها پنهان شده است. این باکتری ها با افراد سالم کاری ندارند. اما می‌توانند به عفونت های تهدید کننده زندگی تبدیل شوند. پژوهشگران در این مطالعه در زمان آزمایش کانترها بر روی موش ها متوجه شدند آنها درست پس از آزمایش دچار عفونت های دستگاه ادراری می شوند.

آنها بلافاصله آزمایش هایی را انجام دادند و متوجه شدند باکتری اسینتوباکتر بومانی باعث این عفونت شده است. همچنین این باکتری می تواند عفونت ادراری، ریوی و دیگر مشکلات سلامتی را در انسان ایجاد کند.

این باکتری نوعی پاتوژن فرصت طلب محسوب می شود که می تواند در زمان ضعیف شدن سیستم ایمنی روی بدن تاثیر بگذارد به همین دلیل عفونت های بیمارستانی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. البته این باکتری در نمونه های خاک و آب محیطی یافت می شوند. اما زیستگاه طبیعی آنها هنوز مشخص نشده است.

محققان معتقدند بیمارانی که قرار است تحت عمل جراحی قرار بگیرند باید از نظر وجود چنین باکتری هایی غربالگری شوند. زیرا حتی با وجود استریل بودن بیمارستان نمی توان از ابتلا به این عفونت جلوگیری کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال