باکتری هایی که می توانند آلودگی هوا را به سوخت، لباس و بطری تبدیل کنند

یک آزمایشگاه در آمریکا مجموعه عظیمی از میلیاردها باکتری گرسنه تشکیل داده است که می توانند آلودگی هوا را به اتانول تبدیل کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایشگاه Lanzatech در شیکاگو باکتری های مهندسی شده را برای کاهش آلودگی هوا به کار گرفته است. این باکتری ها می توانند آلودگی هوا […]

یک آزمایشگاه در آمریکا مجموعه عظیمی از میلیاردها باکتری گرسنه تشکیل داده است که می توانند آلودگی هوا را به اتانول تبدیل کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایشگاه Lanzatech در شیکاگو باکتری های مهندسی شده را برای کاهش آلودگی هوا به کار گرفته است. این باکتری ها می توانند آلودگی هوا را به اتانول تبدیل کنند سپس از اتانول در ساخت بطری های پلاستیکی، لباس و یا حتی سوخت هواپیما استفاده می شود. حتی می توان با کمک این باکتری ها در تبدیل گازهای گلخانه ای به محصولات مصرفی نیز استفاده کرد. آزمایشگاه این شرکت طی قراردادی با سه کارخانه چینی قصد دارد آلودگی های آنها را به اتانول تبدیل کند. مایکل کپکی از این آزمایشگاه می گوید: در زمان تأسیس این آزمایشگاه گمان نمی‌کردم روزی فرا برسد که لباسی از جنس آلودگی‌های فولاد در بازار عرضه شود.

شرکت لنزاتک تاکنون توانسته است حدود ۲۰۰ هزار تن کربن دی اکسید را از اتمسفر حذف کند و به جای آن ۱۹۰ میلی لیتر اتانول تولید کند. اگرچه توانایی این شرکت در مقایسه با آلودگی های کل جهان اندک است، اما این شرکت تلاش دارد تا در آینده و همکاری با شرکت ها و کارخانه های بیشتر فناوری خود را به نقطه عرضه عمومی برساند.

این باکتری اولین بار در مدفوع خرگوش مشاهده شد. البته باکتری مورد استفاده کنونی توسط Lanzatech در شرایط صنعتی بهینه سازی شده است. کارخانه های طرف قرار داد این باکتری ها را بصورت پودرهای خشک و منجمد دریافت خواهند کرد.

باکتری مورد نظر قادر به هضم کربن دی اکسید، کربن مونوکسید و هیدروژن است. به همین دلیل برای استفاده در موارد مختلف انعطاف پذیری بالایی دارد. شرکت Lanzatech برای تبدیل اتانول تهیه شده به سوخت پایدار هواپیما SAF شرکت دیگری را تأسیس کرد. این ماده در صنعت هوانوردی بسیار با ارزش است. زیرا بسیاری از شرکت های فعال به دنبال سوخت سبز هستند. این شرکت قصد دارد طی سالهای آینده حدود ۳.۷ میلیارد لیتر از این سوخت در هر سال تولید کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال