ویروس های باکتری خوار می توانند عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک را درمان کنند

دانشمندان روش جدیدی را برای عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک در بیماران کشف کردند. آنها مدعی شدند با کمک ویروس های باکتری خوار می توان این عفونت ها را درمان کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فاژ درمانی یا استفاده از ویروس هایی که باکتری ها را آلوده کرده و آن […]

دانشمندان روش جدیدی را برای عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک در بیماران کشف کردند. آنها مدعی شدند با کمک ویروس های باکتری خوار می توان این عفونت ها را درمان کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فاژ درمانی یا استفاده از ویروس هایی که باکتری ها را آلوده کرده و آن ها را از بین می برند به فاز جدیدی در درمان رسیده است. این خبر می تواند تاثیرات مهمی در دنیای فاژدرمانی و مقاومت ضدمیکروبی ایجاد کند. جری نیک از بیمارستان سلامت ملی یهودیان توانست عفونت ریوی مایکوباکتریوم را با این روش درمان کند.

 استفاده از فاژها برای درمان قدمتی بیش از ۱۰۰ سال دارد. اما استفاده از آنتی بیوتیک ها و رواج آن باعث شد تا استفاده از این روش دیگر جذاب و سودآور نبوده و از رونق بیفتد. اما وجود مقاومت آنتی بیوتیکی باعث شده است تا دوباره به فاژ درمانی توجه شود. سالانه بیش از ۲.۸ میلیون عفونت مقاوم به آنتی بیوتیک تنها در ایالات متحده اتفاق می افتد که مرگ افراد را در پی خواهد داشت. علاوه بر مقاومت ضد میکروبی به عنوان یک تهدید بزرگ بهداشتی عدم سرمایه‌گذاری برای تولید دارو در این بخش نیز آن را تشدید کرده است.

 اولین درمان موفقیت آمیز عفونت مایکوباکتریوم نیز در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد. در این درمان یک نوجوان ۱۷ ساله پس از عفونی شدن ریه پیوندی با فاژ اصلاح شده از نظر ژتیکی درمان شد و توانست زندگی خود را تا چندین سال پس از آن ادامه دهد. در حال حاضر نیز مراکز پیوند به دلیل عفونت های باکتریایی مقاوم در بیماران مبتلا، انها را برای انجام پیوند رد میکنند.

مورد بعدی استفاده از این روش فردی به نام جارود جانسون بود که به فیروز سیستیک و عفونت های ریوی مزمن مبتلا بود. این فرد نیز توانست علاوه بر مصرف آنتی بیوتیک تحت درمان فاژدرمانی قرار بگیرد که در نهایت این درمان موثر بوده و یک سال پس از آن به طور کلی این عفونت از بین رفت.

به گفته یکی از محققان واکنش ایمنی بدن بیماران در برابر فاژها یکی از مشکلات اساسی فاژدرمانی محسوب می شود. اما در صورت تولید آنتی بادی های خنثی کننده توسط بدن بیماران بهبودها حاصل می شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال