شرکت بایدو ماه آینده آزمایش نهایی هوش مصنوعی خود را به پایان می برد

هوش مصنوعی ChatGPT از زمان عرضه تاکنون بسیاری از شرکت های فناوری را وادار کرده تا آنها نیز با ابزارهای خود به دنبال عرضه چنین قابلیتی باشند. اکنون شرکت چینی بایدو نیز اعلام کرده پروژه ای شبیه به چت بات ChatGPT را در دست اقدام دارد و آزمایش های داخلی آن در ماه مارس پایان […]

هوش مصنوعی ChatGPT از زمان عرضه تاکنون بسیاری از شرکت های فناوری را وادار کرده تا آنها نیز با ابزارهای خود به دنبال عرضه چنین قابلیتی باشند. اکنون شرکت چینی بایدو نیز اعلام کرده پروژه ای شبیه به چت بات ChatGPT را در دست اقدام دارد و آزمایش های داخلی آن در ماه مارس پایان می یابد. این چت بات با نام Ernie Bot عرصه خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، با عرضه چت بات های مختلف توسط اپل های فناوری عرصه رقابت بین آنها جذاب تر خواهد شد.

شرکت OpenAI با معرفی ChatGPT تمام شرکت های بزرگ را به تکاپو انداخت. به طوری که گوگل به طور ناگهانی و یکباره از از هوش مصنوعی جدید خود به نام Bard رونمایی کرد. مایکروسافت نیز با همکاری OpenAI از ChatGPT در موتور جستجوی خود استفاده کرده است.

در این بین بایدو به عنوان شرکت فناوری چینی نیز اعلام کرد به زودی هوش مصنوعی خود را معرفی خواهد کرد. هوش مصنوعی Ernie از نوع مدل زبانی بزرگ است که توسعه آن از سال ۲۰۱۹ آغاز شده است. به گفته بایدو این مدل زبانی به مرور زمان توسعه یافته و اکنون قابلیت هایی نظیر درک زبان، تولید و تبدیل متن به تصویر را انجام می دهد.

پس از اعلام بایدو نسبت به پایان کار آزمایش های Ernie شاهد رشد ۱۳.۴ درصدی سهام خود بود. منابع آگاه اعلام کردند قرار است بایدو هوش مصنوعی خود را بصورت یک سرویس جداگانه عرضه کند.

و در آینده نیز از آن در موتور جستجوی این شرکت استفاده خواهد شد. بدین ترتیب درخواست های کاربران نیز توسط این هوش مصنوعی پاسخ داده میشود. این دقیقا مشابه کاری است که مایکروسافت روی موتور جستجوی بینگ انجام داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال