ساخت پروژه بالن فضایی مقید به اتمام رسید

حسن حدادپور، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد: ساخت پروژه بالن فضایی مقید به اتمام رسید. طبق اظهارات وی، تست پروژه بالن فضایی مقید در ایام اربعین و در منطقه مرز مهران برای اینترنت رسانی به زائران موفقیت آمیز بوده است. رئیس پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: پروژه بالن فضایی در دو نوع مقید و […]

حسن حدادپور، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد: ساخت پروژه بالن فضایی مقید به اتمام رسید.

طبق اظهارات وی، تست پروژه بالن فضایی مقید در ایام اربعین و در منطقه مرز مهران برای اینترنت رسانی به زائران موفقیت آمیز بوده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران تصریح کرد: پروژه بالن فضایی در دو نوع مقید و نامقید تعریف شده است که در نوع مقید آن، بالن به صورت محلی و منطقه ای در اماکنی که تجمع زیاد است و یا در مواقع بحران که در آن نقطه، امکان فعال سازی سیستم های زمینی مخابراتی وجود ندارد کار گذاشته می شود.

حدادپور با بیان اینکه این محصول، به صورت منطقه‌ای در مواقع بحران، ارتباطات مخابراتی را برقرار می‌کند، گفت: بالن فضایی مقید به صورت مقطعی به فضا پرتاب می‌شود و پس از اتمام کار به زمین هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: بالن مقید را هر لحظه بخواهند بالا می‌فرستند و مجددا به پایین می‌آورند و این در حالی است که بالن فضایی نامقید در لایه استراتسفر جو زمین قرار می‌گیرد و رها می‌شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران افزود: این بالن دارای یک محموله مخابراتی است و اینترنت را از نطقه‌ای در فاصله ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری خود می‌گیرد و در محدوده خاص مدنظر، اینترنت را ارائه می‌دهد. بالن مقید فضایی در ارتفاع پایین و در فاصله بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ متری از سطح زمین قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال