معاون دادستان کل کشور از ادامه ممنوعیت ورود گوشی های با قیمت بالای ۳۰۰ یورو خبر داد

معاون دادستان کل کشور اعلام کرده با وجود ممنوعیت واردات گوشی هایی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو این امر هنوز تداوم داشته است. پیش از این در شهریور ماه سال جاری مدیرکل دفتر امور خدمات سازمان صمت اعلام کرده بود طرح ممنوعیت واردات گوشی هایی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو در حال عملی شدن است. […]

معاون دادستان کل کشور اعلام کرده با وجود ممنوعیت واردات گوشی هایی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو این امر هنوز تداوم داشته است. پیش از این در شهریور ماه سال جاری مدیرکل دفتر امور خدمات سازمان صمت اعلام کرده بود طرح ممنوعیت واردات گوشی هایی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو در حال عملی شدن است. اما با وجود این طرح هنوز واردات انجام می شود. به همین دلیل معاون قضایی دادستان کل کشور از تداوم واردات این گوشی ها اعلام نارضایتی کرده و طی نامه ای به وزیر صمت دلایل انجام اقدام غیرقانونی واردات را خواستار شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرده در سال ۹۸ حدود ۱۵.۳ میلیون دستگاه تلفن همراه وارد کشور شده که از این تعداد ۹ درصد قیمت های بالای ۳۰۰ یورو داشتند. میزان ارز اختصاص داده شده به این گوشی ۸۵۰ میلیون یورو بوده و از این میان پانصد میلیون یورو نیز به برند آیفون تعلق داشته است.

حدود ۷۲ درصد از گوشی های بالای ۳۰۰ یورو تنها از طریق مسافران وارد کشور شده و در این بین نیز ۸۱ درصد از این گوشی ها آیفون بوده است. با وجود ممنوعیت واردات این گوشی ها همچنان وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز های لازم را صادر کرده است. سعید عمرانی در نامه خود عنوان کرده دلیل واردات این گوشی ها با وجود مخالفت رهبری باید اعلام شود. در حالیکه پیش از این ممنوعیت ورود گوشی هایی با قیمت بالای ۳۰۰ یورو با ارزیابی‌های بانک مرکزی و وزارت صمت انجام شده بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال