افزایش حریم خصوصی کاربران آیفون در نسخه جدید iOS

از زمان عرضه عمومی iOS 14.5، ابزار Flurry که روزانه داده های 2.5 میلیون دستگاه را پایش میکند به نتایج قابل توجهی دست یافته است. هفته گذشته اختلاف بزرگی میان فیسبوک و اپل بر سر تبلیغات در گوشی های آیفون بوجود آمد و نتیجه این شد که اپل دیگر به نرم افزارها (مانند فیسبوک) اجازه […]

از زمان عرضه عمومی iOS 14.5، ابزار Flurry که روزانه داده های 2.5 میلیون دستگاه را پایش میکند به نتایج قابل توجهی دست یافته است. هفته گذشته اختلاف بزرگی میان فیسبوک و اپل بر سر تبلیغات در گوشی های آیفون بوجود آمد و نتیجه این شد که اپل دیگر به نرم افزارها (مانند فیسبوک) اجازه ی ردگیری اطلاعات کاربران برای تبلیغات هدفمند در نسخه جدید ios نمیدهد که این تصمیم موجب خشم فیسبوک شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا به نقل از رویترز، داده های Flurry نشان می دهد که تنها حدود 3 درصد از کاربران iOS پذیرفته اند که داده هایشان ردیابی یا track شود و تقریبا اغلب کاربران گزینه ی “نه ، متشکرم” را هنگام سوال فعالسازی ردیابی اطلاعات توسط نرم افزارها (مانند فیسبوک، توئیتر، اسنپ چت و…) انتخاب کرده اند.

کاربران iOS که هرگز نمی خواهند ردیابی شوند نیازی به رد کردن برنامه ها به صورت جداگانه ندارند؛ آنها می توانند به سادگی به تنظیمات حریم خصوصی موبایل خود ردیابی مراجعه کنند و گزینه ی “اجازه دادن به برنامه ها برای ردیابی” را خاموش کنند.

این موضوع که کاربران تصمیم میگیرند بطور کامل از ردیابی هدفمند تبلیغات انصراف دهند یا اینکه انتخاب کنند که به چه کسی این دسترسی را بدهند، ضربه ای مهلک به تبلیغ دهندگان (تبلیغات هدفمند یا موبایل مارکتینگ) وارد می شود اما موجب حفظ حریم خصوصی کاربران میشود.