بزرگنرین حمله سایبری آمریکا توسط چه کسی انجام شد؟

این حمله سایبری که در سال 2004 و به یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا با نام JPMorgan Chase صورت گرفته بود ، توانست 100 ها میلیون دلار از 800 میلیون مشتری به جیب بزند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از arstechnica ، یک فرد روسی به رهبری این […]

این حمله سایبری که در سال 2004 و به یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا با نام JPMorgan Chase صورت گرفته بود ، توانست 100 ها میلیون دلار از 800 میلیون مشتری به جیب بزند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از arstechnica ، یک فرد روسی به رهبری این حمله سایبری اعتراف کرده است . آندری تیورین روسی ، 35 ساله ، اکنون  به جرم هک سایر سازمان‌های مالی، دفترهای کارگزاری و شرکت‌های دیگر متهم  شد . همچنین وی از سال 2012 تا 2015 رهبری یک گروه بزرگ هک را بر عهده داشته و در این مدت به سرقت اطلاعات 100 میلیون مشتری کمپانی ‌های پرداخته است. در حمله به JPMorgan نیز اطلاعات بیش از 80 میلیون کاربر به سرقت رفت و بعنوان یکی از یبزرگترین حمله سایبری در آمریکا شناخته شد.

اطلاعات بدست امده در این حمله ها برای طرح های مختلفی استفاده میشده است. یکی از این طرح ها دستکاری عمدی قیمت سهام عمومی شرکت‌ها یا مشتریانی می‌شد که تیورین آن‌ها را هک کرده بود. از دیگر اقدامات این فرد تشکیلات خلافکارانه شامل کسب و کارهای شرط بندی غیر قانونی بود.

طی گزارش بلومبرگ ، تیورین با پرداخت 19 میلیون دلار بعنوان غرامت موافقت کرده است. البته بررسی های انجام شده در این نوع حمله ها و نیز مقاصد انها شنان داد که در این نوع طراحی حمله ردی از ارتباط با دولت روسیه وجود ندارد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال