تصاویر زیبای غبار کیهانی ثبت شده توسط تلسکوپ هرشل رونمایی شد

در بیستمین همایش جامعه اخترشناسان آمریکا تصاویری از غبار کیهانی که توسط تلسکوپ هرشل ثبت شده بود به نمایش گذاشته شد. این تلسکوپ یکی از تلسکوپ های بزرگ فروسرخ دنیا قبل از جیمز وب شناخته می شود.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این تصاویر مربوط به نور ستارگانی است که خارج از […]

در بیستمین همایش جامعه اخترشناسان آمریکا تصاویری از غبار کیهانی که توسط تلسکوپ هرشل ثبت شده بود به نمایش گذاشته شد. این تلسکوپ یکی از تلسکوپ های بزرگ فروسرخ دنیا قبل از جیمز وب شناخته می شود.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این تصاویر مربوط به نور ستارگانی است که خارج از کهکشان راه شیری قرار دارند. البته این ستارگان تنها اجزای این ساختارهای فوق عظیم کیهانی نبوده احتمالاً اجرام دیگری نیز در آن وجود دارد. دیگر اجرام سماوی شناور واسطه میان کهکشانی هستند که آکنده از ابرهایی ظریف و غبار های متراکم در فواصل بین ستاره ای جریان دارند.

غبارهای کیهانی محل تولد ستارگان محسوب می‌شوند که در نهایت ستاره ها دوباره به غبار کیهانی تبدیل خواهند شد. البته این غبار در برخی موارد در نور شدید ستارگان قابل تشخیص نیستند. اما مطالعه آنها می تواند اطلاعات زیادی در مورد ساختار و فعالیت های درون کهکشانی ارائه کند. در این همایش نیز چهار تصویر از این غبارها منتشر شد که در آن توزیع غبار کاملاً نشان داده شده است.

 همچنین در این تصاویر ابرهای بزرگ و کوچک ماژولانی، کهکشان مارپیچی عظیم آندرومدا و کهکشان مثلث نیز مشخص است. گاز هیدروژن به عنوان فراوان ترین عنصر کائنات به رنگ قرمز نشان داده شده است. از طرفی غبارها در اثر وزش باد ستاره ای فضای خالی برای تولد ستارگان جدید ایجاد می کنند که به صورت نقاط خالی و سیاه دیده می شود. به دلیل سرد بودن غبارها نیز درخشش سبز رنگ در تصاویر مشخص است. از طرفی گرمای بیشتر آن ناحیه به علت فعالیت های ستاره ای نیز به رنگ آبی است. دانشمندان با بررسی تصاویر به دست آمده می توانند به درک بهتری از تعاملات درونی کهکشانها دست پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال